Gebrek aan schotkracht

3451SX
VLEUTEN
tel. 030-6661230

Zaterdag 9 december staat de wedstrijd tegen koploper DESTO op het programma. Het belang van de wedstrijd is duidelijk: DESTO staat 5 punten voor op een drie achtervolgers waaronder Benschop, dus is een overwinning noodzakelijk. De omstandigheden en DESTO dachten daar heel anders over.

De warming-up was al erg rommelig, omdat er nergens een plek was om die uit te voeren. De thuisploeg moest die dag namelijk zo’n 60 wedstrijden verzorgen, dus de velden zaten overvol. Maar daar hadden de gastheren natuurlijk ook last van!

De wedstrijd leek zich in evenwicht te begeven. Al snel kwam daar verandering: al na 3 minuten werd het eerste schot richting het Benschop doel slecht verwerkt. De rebound afwerken was een koud kunstje voor één van de spitsen van DESTO, zodat Benschop meteen in de achtervolging moest. Het veldspel van Benschop was, zeker gezien de erbarmelijke weersomstandigheden, goed verzorgd, maar in de eindfase was er daadkracht en schotkracht te weinig. De defensie van DESTO was ook goed georganiseerd en verder dan een schot van Rouis tussen de palen kwam Benschop niet. Ondanks het optische overwicht van Benschop kwam DESTO voor de rust op 3-0. Een goede aanval over de rechterkant van DESTO bereikte na een goede voorzet de spits van DESTO. Die wist zijn schoen tegen de bal te krijgen en de bal verdween achter de kansloze Pepijn in de verre hoek. De 3-0 viel in het rustsignaal naar slap in grijpen van een aantal Benschop spelers.

In de rust Moet Tom geblesseerd het veld verlaten. Sem nam zijn plek in de verdediging in. Benschop probeerde de aansluiting te vinden, maar ondanks een paar tactische aanpassingen wist Benschop geen kansen te creëren. Ook DESTO werd niet echt gevaarlijk, zodat een evenwichtige 2e helft geen doelpunten opleverde. Daarmee is de voorsprong van DESTO op Benschop opgelopen tot 8 punten en is DESTO daarmee ook de terechte winterkampioen.

Dit was de laatste wedstrijd voor de winterstop. De eerstvolgende competitiewedstrijd voor het 2e is op 24 februari 2024 tegen Nieuwland. Dat moet zonder Quinten, die op wereldreis gaat.

Opstelling: Pepijn, Mika, Jeroen, Tom (46. Sem), Bryan (75. Dani), Hilbert (60. D’Angelo), Nils, Quinten, Rouis (60. Ruben G), Bas, Mats.