Goede overwinning Benschop

3405XP
BENSCHOP
tel. 0348-451594

Vooraf gaf de wedstrijd tegen UVV een heel ander perspectief dan de wedstrijd tegen Nieuwland met 3 wisselspelers. Helaas toch nog wat consternatie zaterdagochtend, omdat Pepijn zich ziek moet afmelden (beterschap Pepijn). Snel schakelen van Michel met Kevin “BKvB” van Galen (dank Kevin) leidde tot een keeper in de goal. Zo kon er rond de klok van 12 uur op een zonnig veld onder uitstekende leiding van de 17-jarige scheidsrechter Oren uit Nieuw-Vennep afgetrapt worden.

Benschop begon rustig aan de wedstrijd en liet UVV de eerste 10 minuten uitrazen. Daarna pakte het de wedstrijd met uitstekend verzorgd spel stevig in handen. De eerste kans na iets minder dan een kwartier was voor Dion die een bekeken diepe bal van Rouis net over het doel van UVV schoot. Na 15 minuten leek Benschop wel op voorsprong te komen na een goede opbouw over de rechterflank. Luca legt de bal breed op Dion, die keurig achter de bal bleef. Voor Dion was het eenvoudig de bal binnen te schieten. De grensrechter stak zijn vlag in de lucht en na consultatie van de grensrechter keurt de scheidsrechter het doelpunt af. Benschop laat zich niet van de wijs brengen en blijft kansen creëren. Zo wordt Luca vrijgespeeld door Ruben, zodat hij alleen op het doel af kan gaan. Hij schiet de bal tegen het been van de keeper en verdwijnt de bal naast het doel. Een minuut of 10 voor de rust komt het goed spelende Benschop verdient op voorsprong. Een verre uittrap van Kevin wordt door Rouis doorgekopt, waardoor Dion alleen op het doel af kan gaan. Die schiet de bal tegen de touwen: 1-0. De 2-0 valt direct na de aftrap. Nils onderschept direct de bal en stuurt Ruben de diepte in. Die houdt het overzicht en legt de bal op de mee gesnelde Nils. Die omspeelt de keeper en legt de bal simpel binnen. Met deze voorsprong wordt de rust bereikt.

Benschop laat in het begin van de 2e helft de touwtjes wat vieren en wordt wat slordiger in het positiespel. Na een uur komt Bas in het veld voor Dion en vlak daarna Hilbert voor Rouis. Tijdens de wissel besluit de scheidsrechter het spel even stil te leggen voor een drinkpauze. Een goed moment voor Michel om het team weer op scherp te zetten. Dat blijkt goed te werken, want direct na de drinkpauze wordt Luca de diepte ingestuurd. Die legt de bal op Nils die zijn tweede van de middag maakt: 3-0. Luca “Haaland” gaat dan zelf ook op zoek naar een doelpunt. Ruben lanceert hem over de rechterkant. Luca besluit zelf in de korte hoek te schieten en niet breed te leggen op Quinten. De bal kan net gered worden door de keeper van UVV. Dan komt Dennis in het veld voor Quinten. Hij krijgt bijna gelijk een schietkans in de beruchte zestien, maar doet dat iets te zacht. De 4-0 komt toch op het scorebord. De tweede assist van Luca wordt door Bas op waarde geschat. Hij puntert de bal precies in de verre hoek. De laatste 10 minuten krijgt Benschop nog wat kansen, maar weet die niet te verzilveren. In de 86e minuut het eerste schot van UVV tussen de palen, zodat Kevin nog aan het werk gezet wordt.

Opstelling: Kevin, Sem, Jeroen, Tom, Bryan, Nils, Quinten (80. Dennis), Ruben B, Rouis (70. Hilbert), Luca, Dion (60. Bas).

Volgende week zaterdag speelt Benschop om 12:00 uur uit tegen Lopik. Dan ziet het er weer heel anders uit door blessures en afwezigen wegens vakantie. Hopelijk kan er een representatief team in het veld gebracht worden.