Rumoerige week eindigt met een punt

UVV 2

... (schot)
... (vrije trap)
Anjo van den Akker (afstandschot)

2e klasse E

2 maart 2024 12:00

Mevr. M. Baron

Sportpark De Paperclip
Parkzichtlaan 201
3451GX
VLEUTEN

Dat het deze wedstrijd lastig was om te kunnen voetballen was al een tijdje duidelijk. Het opvangen van de 5 vakantiegangers viel al niet mee; gedurende week kwam daar nog een speler bij en net voor de wedstrijdbespreking op zaterdag viel er nog een speler af. Gelukkig is er een hele goede samenwerking met het 4e elftal, dat zijn wedstrijd naar dinsdag verplaatst had, zodat de wedstrijd van het 2e toch kon doorgaan! Hun bijdrage in de wedstrijd bleek achteraf ook nog belangrijk. Nogmaals dank voor jullie hulp Fritz, Kevin, Jelle, Glenn, Jacco en Anjo!

Benschop begon onwennig maar goed aan de wedstrijd. De eerste kansen waren dan ook voor Benschop, maar werden in een goede uitgangspositie gemist. Pas na een minuut of 20 het eerste schot op het doel van Kevin door de gastheren uit Utrecht. Gedurende de eerste helft zakte het niveau van Benschop behoorlijk in. Gelukkig stond het elftal organisatorisch goed, zodat er weinig werd weggegeven. Net voor rust kwam UVV toch op voorsprong, toen een voorhoedespeler van UVV wat gelukkig de bal via een kluts voor zijn voeten kreeg en vanaf een meter of 16 de bal via de paal buiten bereik van Kevin in het doel schoot: 1-0. Vlak daarna kwam Benschop goed weg toen een schot van UVV via de paal in de handen van Kevin kwam.

De tweede helft begon Benschop wederom goed aan de wedstrijd. Na een minuut of 10 kwam dan ook de verdiende gelijkmaker op het bord. Een diepe bal van Jelle werd goed ingeschat door Mats, die de bal over de keeper kopte en de bal vervolgens in het lege doel tikte. Na een uur kwam Jacco voor Glenn, die verdienstelijk op het middenveld speelde maar al wat last van spieren kreeg. Vlak daarna kwam UVV op 2-1, eigenlijk uit het niets. Een vrije trap werd door de middenvelder van UVV van een meter of 30, wind mee, direct op doel geschoten, waar iedereen een voorzet verwachtte. Ondanks die tegenslag bleef Benschop het betere van het spel houden en creëerde nog een aantal kansen. Een schot van Luca ging net over, die van D’Angelo net naast. Tussendoor nog een redding met de voet van Kevin, na een handige actie van de spits van UVV. Net toen het gevoel begon te leven dat het slecht zou aflopen liet Anjo zich van zijn beste (voetballende) kant zien. Hij controleerde een verre trap van Luca en draaide fraai om zijn tegenstander en twijfelde toen geen moment. Hij kogelde de bal van een meter of 30 snoeihard op het doel en zag, tot blijdschap van iedereen, de bal tegen de touwen gaan: 2-2. In de blessuretijd waren de beste kansen ook voor Benschop, maar schoten van Anjo, en Mats ging net over. Een overwinning zou gezien het beeld van de wedstrijd misschien net wat te veel zijn.

Komende zaterdag speelt Benschop om 12:00 uur thuis tegen Lopik. Daar heeft het elftal nog wat goed te maken. Ook die wedstrijd kon alleen gespeeld worden door de hulp van het 4e en de O18.

Opstelling: Kevin, Mika, Sem, Tom, Jelle, Glenn (60. Jacco), Mats, Bas, Luca, Dennis (70. Anjo), D’Angelo.