Benschop geeft punten weg

Mannen zaterdag, 1, 1e klasse A

6 september 2014 14:30

Knetsch, J.

Benschop begint erg sociaal en doet Roda Boys de punten cadeau.

De hernieuwde kennismaking met de eerste klasse leverde een enorme domper op voor de Benschoppers. Na een puike eerste helft, waar de ruststand minimaal 4-0 had moeten zijn, lieten de blauwwitte op een simpele manier het kaas van hun brood eten en deden Roda Boys drie punten cadeau.

Benschop begon uitstekend aan de wedstrijd. Na drie nederlagen in de beker leek de ploeg herboren en binnen de vijf minuten stond de 1-0 op het bord. Sander Klomp kreeg de bal weer voor de voeten na een afgeslagen corner en speelde de bal richting Melvin Klomp. De bal leek onhaalbaar maar met een haast onmogelijke actie maakte hij keeper Sander Sonneveld kansloos. Roda Boys probeerde wat terug te doen, maar de statische achterhoede werd regelmatig overlopen door de fris spelende Benschoppers Na een kwartier spelen werd Andy van Vliet gevloerd door Maikel van Opijnen. De toegekende vrije trap werd door Sander Klomp fraai het strafschop gebied in gedraaid en David Verweij kopte prima in 2-0. Er leek geen vuiltje aan de lucht voor Benschop. Niels de Jong kwam diverse malen vrij door, maar wist Sonneveld niet te verschalken. Sander Klomp schoot van dichtbij hard tegen de onderkant van de lat, David Verweij met een halve omhaal recht in de handen van de Roda keeper en Coen van de Snoek helemaal vrijgelaten over. Dat het slechts 2-0 was met de rust was een groot wonder, want de mannen uit de Bommelerwaard kwamen niet in het stuk voor.

Na de rust leek Benschop eerst eens rustig de “kat uit de boom te kijken” en begon erg lauw aan de tweede helft. Roda Boys ging wat meer druk zetten, maar de Benschop achterhoede kwam nauwelijks in gevaar. Na een kwartier echter moest de aangeslagen Andy van Vliet zich laten vervangen door Sezer Gurbuz en vijf minuten later gebeurde hetzelfde met “stofzuiger” Coen vd Snoek. Het betekende de ommekeer in de wedstrijd. Invaller Roel de Bruin verscheen direct alleen voor keeper Sonneveld, maar ook zijn vizier stond niet op scherp. Nadat Niels de Jong wederom vergat Benschop in veilige haven te schieten, kwam uit de toegekende corner de "Anschluss". tot stand.  Sander Klomp kaatste de bal te zacht terug op Niels de Jong, waardoor Roda Boys snel kon overnemen en Arjan van Vuuren vrij kon opstomen naar Kevin van Beuningen, die hij kansloos liet 2-1.  Roda rook zijn kans. Het middenveld van Benschop was geheel ontregeld door het wegvallen van de twee routiniers en Roda kon regelmatig opstomen richting het Benschop doel. In de 80e minuut kwam Tobi Tan vrij op links door en passeerde Kevin van Beuningen. Melvin Klomp probeerde de bal nog te redden, maar gleed de bal alsnog in het doel. 2-2. Benschop probeerde uit alle macht in ieder geval nog een punt aan de wedstrijd te houden, maar er was geen kruid tegen gewassen. In de 90e minuut brak Roel van Delft door de verdediging heen en Niels Beeres kon niets anders doen dan hem vastpakken. Penalty en rood voor Beeres was het gevolg. Frans van der Steenhoven liet Kevin van Beuningen kansloos. Jammer voor deze zeer sportieve wedstrijd was het optreden van de aanvoeder van Roda Boys Erwin van Iersel in de laatste minuut van de wedstrijd. Vol spuwde hij Benschop aanvoerder Martijn de With in zijn gezicht helaas buiten het gezichtsveld van de goed leidende scheidsrechter Knetsch. Zulke mensen horen niet op een voetbalveld thuis.

Na het laatste fluitsignaal waren de druiven zuur voor Benschop. Een zeker lijkende overwinning werd zo weggeven.

Zaterdag a.s. staat de uitwedstrijd tegen regiogenoot JSV op het programma. De wedstrijd in Nieuwegein begint om 14.30 uur.

Opstelling Benschop: Kevin van Beuningen, Rik Benschop, Niels Beeres, Melvin Klomp, Remco van Wijngaarden, Coen vd Snoek (54e min Roel de Bruin), Andy van Vliet (52e min Sezer Gurbuz), Niels de Jong, Martijn de With, David Verweij en Sander Klomp.