Benschop 2 start met een nederlaag

3621LN
BREUKELEN UT
tel. 0346-262856

Vanaf januari is er een nieuwe competitie waar slechts één plek voor de zo gewenste promotie is. Met 7 andere teams wordt in 14 wedstrijden om die plek gestreden. Vandaag dus tegen Breukelen 2.

Ondanks dat er geen andere wedstrijd gespeeld werd om 14:30 en het hoofdveld dus vrij was kozen de gastheren te spelen op een qua oppervlakte kleiner tweede veld. Benschop

Begon met verzorgd voetbal goed aan de wedstrijd. Toch was het Breukelen dat op voorsprong kwam. Een diepe bal op de spits van Breukelen werd door de Benschopse verdediging verkeerd verwerkt en leidde tot een overtreding binnen de bewuste lijnen. De scheidsrechter twijfelde niet en legde de bal op de stip. De speler van Breukelen liet Shane kansloos door de bal in de hoek te plaatsen: 1- 0 voor Breukelen. Benschop liet zich niet van de wijs brengen en bleef goed verzorgd voetbal spelen. De kansen bleven dan ook niet uit, maar met kunst en vliegwerk lukte het de keeper en verdediging van Breukelen het doel tot de rust schoon te houden. De 1-0 ruststand gaf niet de verhouding in het veld aan.

Benschop ging na de rust verder waar het gebleven was. Trainer Michel de Ridder verving tijdens de rust Ruben G door Nils en met wat omzettingen stond op de linksback positie nu ook een linkspoot. Benschop riep het onheil over zich af; al in de 4e minuut leidde een te korte terugspeelbal tot een (dubieuze?) penalty. Ook die werd onberispelijk binnengeschoten 2-0. Ook de 2e helft bleef Benschop de overhand houden met goed verzorgd voetbal. Ook nu weer meer dan voldoende kansen om de wedstrijd nog te keren. Paal, lat, de keeper en verdediging stonden dat in de weg. Ook de goed ingevallen spelers lukte het niet de bal tegen de touwen te werken.

De teleurstelling na afloop was groot bij de spelers. Verloren van een tegenstander die buiten de twee penalties geen kans gehad heeft. Maar ze kunnen tevreden zijn met het vertoonde spel. Vandaag ontbrak het aan geluk bij de afwerking.

Komende zaterdag speelt Benschop 2 om 12:00 uur thuis tegen een oude bekende. Tegen IJFC 3 werd in de laatste wedstrijd het winterkampioenschap veiliggesteld.

Opstelling: Shane, Mika, Sem, Bryan, Ruben G (46. Nils), Hilbert (75. Mitchel), Bas (75. D’Angelo), Quinten, Luca (60. Dennis), Ruben B, Dion (60. Rouis).