Benschop in slotfase onderuit tegen Buitenboys.

Buitenboys sc. 1

8 oktober 2022 14:30

M.R. van Twiller

Sportpark Benschop
Koningin Wilhelminastr 27
3405XP
BENSCHOP
tel. 0348-451594

Net zoals in de eerste thuiswedstrijd tegen Victoria duurde de wedstrijd tegen promovendus uit Almere weer te lang. Na een prima eerste uur lek er geen vuiltje aan de lucht, maar conditioneel zakte Benschop het laatste half uur door het ijs en nam Buitenboys de wedstrijd over en pakte tegen de verhouding in de drie punten mee naar Almere.

Benschop speelde een geweldige eerste helft en liet Buitenboys alle hoeken van het veld zien. Met goed combinatie voetbal in een hoog tempo kon Buitenboys alleen maar verdedigen en kwam slechts een keer in de buurt van het Benschop doel. Benschop daarentegen kreeg acht doelrijpe mogelijkheden, maar verzuimde de trekker over te halen. Zonder de sterkhouders Lucas van Dam en Mike Vergouw waren het Mohamed Mazouz en Xander van Riet een ware plaag voor Buitenboys, goed aangestuurd door het middenveld van Benschop. Al in de 4e min was Soulaimane Ouhamad dicht bij de 1-0 en  daarna volgden er grote mogelijkheden voor van Riet en Mazouz, maar het geluk ontbrak. In de 20e min kogelde Mazouz op de paal en Bilal kogelde via de Almere keeper Surainy Carolus hard over. Even daarna moest hij vervangen worden door Bob Bijvoet, doordat een tegenstander zijn arm uit de kom trok in deze zeer sportieve wedstrijd onder goede leiding van scheidsrechter Ruiz van Twiller. Een ongelooflijke  0-0 ruststand was het gevolg.

Na de rust een zelfde spelbeeld. Benschop bleef de boven liggende partij tot de 60e min, maar daarna zakte Benschop weg. Een schot op de Benschopse paal gaf Buitenboys hoop. Enkele Benschoppers liepen op hun tandvlees, maar de reservebank was erg matig bezet door de blessures. In de 80e min leek Buitenboys succes te hebben maar de geheel vrije kans werd geblokt door de Benschop achterhoede. In de 85e min zette invaller Giovanni Kasanwirjo Buitenboys toch op 0-1 en de wedstrijd leek gelopen. In de 93e min leek Benschop toch loon na werken te krijgen. Een scherpe voorzet vanaf links werd door invaller Mike Vergouw net langs de verkeerde kant van de paal getikt.

De teleurstelling was groot bij de Benschoppers , maar de al oude voetbal wet “als je zelf niet scoort doet de tegenstander dat wel” trad weer in werking . We weten nu hoe onze oud trainer Michael v.d. Berg zich vorige week in Breukelen voelde,

Zaterdag gaan we zelf op bezoek in Almere, waar Waterwijk de tegenstander zal zijn. Er rijdt zaterdag een spelers en supporters bus die om kwart voor een vertrekt vanaf het sportpark. De wedstrijd in Almere begint om 15.00 uur.