07-5-2022 Altius 45+ - Benschop 45+ : 5-0

1216BZ
HILVERSUM
tel. 035-6561730

Vandaag konden we weer aantreden met 11 “fitte” spelers, Jon was door Karin in Luik op de trein gezet en zo doende kon hij i.p.v Karin vervelen ons een handje helpen door te vlaggen.
Altius is voor de meeste een oude bekende tegenstander, vaak uit de tijd dat onze bejaarde strijders nog als jonge honden om kampioenschappen streden.
Na een sight seeing tour door Hilversum kwam de ploeg binnen druppelen en werd er direct gestart met omkleden.
De Benschoppers wisten niet wat ze van het veld moesten denken bij het betreden van de plastic kurk vlakte, op het betreffende veld vind ook de cursus creatief met kurk plaats en alle kurkresten liggen tussen de plastic grassprieten.
Na een snelle warming up wou de scheids snel starten en de thuisploeg mocht de wedstrijd in gang zetten.
Een voorzichtig begin waarbij beide ploegen de bal snel weer kwijt waren was het toch Altius dat via een Benschopper teen aan de voorsprong kwam.
Op links kwam een vrij staande speler door en de strakke voorzet werd bij de 2e paal door een Benschopper beroerd, via zijn teen en de binnenkant paal rolde de bal over de doellijn heen.
Binnen 5 minuten stond Benschop dus achter, nu hoeft dit geen probleem te zijn en Benschop ging op zoek naar het doel van Altius.
De thuisploeg bleef het spelletje slim spelen en vond steeds de vrije man, echt gevaarlijk werd de thuisploeg niet in de Benschopper 16 maar ze stonden na een half uur spelen wel met 4-0 voor.
De 2-0 was een slim genomen hoekschop waar een vrije man de bal over de kluwen spelers heen de verre hoek in wist te draaien.
De 3-0 was een scrimage voor het doel waar de spits profiteerde van een communicatie stoornis.
Met een half uur gespeeld wist een Hilversummer de bal hard dor een kluwen spelers heen in de verre hoek te schieten.
Om nu te zeggen dat we weg gespeeld werden dat niet maar de thuisploeg was net wat feller en speelde het iets slimmer uit.
Het laatste kwartier werd Benschop ook iets sterker door Evert als laatste man te laten spelen en de kleine generaal op het middenveld.
Door deze omzetting kwamen er wat kleine kansjes voor Corstiaan en Erwin maar het was elke keer de keeper van de thuisploeg die de bal tegen wist te houden.
Willeminho was op dit moment weer hersteld van zijn eigen doelpunt en deed wat hij het beste kan, dit is natuurlijk op onnavolgbare wijze een slalom in zetten en dan een gevaarlijke situatie creëren.
Martin wist nog een vrije trap uit zijn doel te ranselen en de gevaarlijkste situatie kwam nog uit een schot dat door John werd geraakt en met een rare stuit bijna in het doel draaide.
De rust werd met een 4-0 achterstand behaald en in de kleedkamer kregen we een heerlijk glaasje aanmaak limonade.
Na de rust ging Benschop direct vol in de aanval en met de witte Keniaan aan de rechterkant wist de thuisploeg niet wat ze er mee aan moesten.
Zo slap als Benschop in de eerste helft begon zo timide was de thuisploeg aan de 2e helft begonnen.
Het was zelf zo erg dat het thuispubliek zich afvroeg of de ploegen wel de juiste limonade hadden gekregen.
De gele limonade die Benschop kreeg zat waarschijnlijk vol met MDMA en de groen van Altius bleek valium te bevatten.
Benschop kreeg genoeg kansen om de score in de 2ehelft te openen maar het bleek dat de keeper van de thuisploeg geen koeken bakker was want hij wist zelfs eens schotje met 1 hand klemvast te pakken.
Na een minuut of 25spelen bleek de valium uitgewerkt en waren de Benschoppers wat vermoeider en kwam de thuisploeg wat vaker over de middenlijn heen.
De counters die ze plaatsten bleken wel erg gevaarlijk maar het Benschopper verdedigingsblok gaf geen krimp.
John en Remco hadden de spitsen in hun achterzak en Jan en Evert wisten de snelle opkomende middenvelders af te stoppen.
Daar waar er toch een kans kwam bleek Martin in de 2e helft wakker te zijn en zijn doel schoon te houden.
Toch was het na een half uur spelen de spits die de 5-0 op het bord zette en zo de eindstand kon bepalen.
Het laatste kwartier werd voor de vorm uitgespeeld en werden er aan beide zijden geen grote kansen meer weggegeven.
Volgende week mogen we weer tegen Altius spelen maar nu op het echte Benschopper grasveld.
Hopelijk is Willeminho weer zo scherp in de eerste minuten maar dan bij het doel van Altius.