Keeper Nieuwland pakt punt tegen Benschop.

Nieuwland ASC 1

15 maart 2022 20:00

H.J. Westland

Sportpark Nieuwland
Laan van Duurzaamheid 10
3824DZ
AMERSFOORT
tel. 033-4565077

Er was nog niet veel veranderd in Amersfoort bij Nieuwland. Het volgens de gebruikelijke manier ontvangen van je gasten en de scheidsrechter was nog steeds erg moeilijk voor het bestuur van Nieuwland. Jammer.

Benschop begon uitstekend aan de wedstrijd en zette Nieuwland gelijk onder grote druk. Drie corners achter elkaar en in de 2e minuut al moest Nieuwland keeper Noach Moghaddasian al handelend optreden om Lucas van Dam van een doelpunt af te houden. In de 9e minuut kwam Nieuwland geheel onverwachts op voorsprong. Scheidsrechter Westland zag een handsbal van een Nieuwland speler over het hoofd en de daaropvolgend overtreding van Bryan de Boer werd Benschop fataal. De zeer stevige Robin vd Brom schoot de bal hard richting Benschop doel en via de handen van Jesper v.d. IJssel vloog de bal in het doel. 1-0. Er volgde daarna een compleet beleg richting het Nieuwland doel. Met uitstekend voetbal kwam Nieuwland er niet meer aan te pas, maar keeper Noach wist Thomas Koense 2x en David Verweij van een doelpunt af te houden. In de 23e min kreeg Benschop loon na werken. Daimios Damkalis kwam via links het strafschop gebied in en werd gevloerd door Yorick de Roo. Penalty voor Benschop. David Verweij zette de 1-1 op het bord, maar Noach gooide bijna nog roet in het eten. Benschop rook zijn kans en probeerde op voorsprong te komen maar weer was het Noach die tot twee keer toe schitterend redde op pogingen van de onvermoeibare Thomas Koense. De Benschop achterhoede stond als een huis en Nieuwland kwam de eerste helft niet verder dan een schuiver voorlangs van v.d. Brom.

Na de rust zakte Benschop wat terug en kwam Nieuwland wat meer in het stuk voor. Nadat Daimios Damkalis zich de bal liet ontfutselen door v.d. Brom, die snoeihard op de paal schoot, was Daimios even de weg kwijt en schoot de bal weg. Hij had al een gele kaart voor praten en scheidsrechter Westland gaf hem zonder pardon zijn tweede gele kaart dus rood. Benschop moest een half uur met 10 man verder en leek Nieuwland in het zadel te helpen. In de 65e min dacht Merlijn v.d. Berg er anders over. Een vrije trap op 20 meter van het doel eiste hij op en met een geweldige trap legde hij de bal in de kruising. 1-2.  Nieuwland gooide alle registers open en vlak voor tijd kwam Nieuwland toch onverdiend op gelijke hoogte. Een smerige overtreding in de blessure tijd leverde Yorick de Roo zijn tweede gele kaart op dus ook rood. Na 8 min blessuretijd blies de warrig fluitende Westland af en hielden beide ploegen een punt over aan deze wedstrijd. Benschop deed zichzelf ernstig te kort, maar de Nieuwland keeper was wel een geweldige sta in de weg.

Zaterdag staat de uitwedstrijd tegen de Meern op het programma. De wedstrijd daar begint om 14.30 uur en de spelers en supporters bus vertrekt om 13.00 uur vanaf het Sportpark. Hopelijk reizen er weer veel Benschop supporters richting De Meern om de jongens op een sportieve manier te ondersteunen.