Benschop en Delta Sports houden elkaar in evenwicht.

Delta Sports '95 FC 1

19 februari 2022 15:00

J.C.C. Barrales

Sportpark De Kruisboog
Kruisboog 2
3994AE
HOUTEN
tel. 030-6562277

Eindelijk mocht de bal weer rollen na bijna drie maanden verplichte rust. Iedereen had er weer zin in ondanks het verschrikkelijke weer. Op sportpark de Kruisboog in Houten was het weer gezellig druk, maar de harde en ijskoude wind zorgde ervoor, dat goed voetballen nauwelijks mogelijk was.

Benschop begon met de wind mee en hanteerde in de eerste helft vaak de lange bal, die in de eerste paar minuten een voorsprong had kunnen opleveren. Thomas Koense kon de bal in vrije positie niet hard genoeg raken en even daarna was het Lucas van Dam die oud Benschop keeper Mitchell van Oort op zijn weg vond. Daarna probeerde beide ploegen er het beste van te maken maar kansen ontstonden er niet. In de 23e minuut kreeg Delta Sports een corner. De bal kon ongehinderd ingekopt worden door verdediger van Oyen en de 1-0 stond op het bord. Benschop probeerde het tij te keren en deed dat in de 35e minuut. De Benschoppers wisten, dat Mitchell van Oort niet erg groot was en een boogbal met wind mee zou hem kunnen verschalken. Nadat Daimios Damkalis het al een keer had geprobeerd en de bal net naast het doel terecht kwam had hij nu wel succes. Fraai vloog de bal onhoudbaar voor de iets voor zijn doel staande Mitchell in het net. 1-1. Het werd ook de ruststand.

Na de rust werd het voetbal van Benschop beter en kreeg een licht overwicht. Echt gevaarlijk werden ze niet en Mitchell van Oort was op zijn post. Benschop speelde met name achterin erg sterk en de gevaarlijke Roy Kelder en Molenaar kwamen niet in het stuk voor.  De wedstrijd sudderde voort en opvallend was de show, die de niet slecht leidende scheidsrechter Barrales opvoerde. Hij zorgde ervoor, dat deze uiterst sportieve wedstrijd eindigde in een gele kaarten festival. Maar liefst acht keer trok hij een kaart tot frustratie van beide teams. Beide teams konden leven met de eindstand en Benschop speelt aanstaande zaterdag om 14.30 uur thuis tegen het vier punten boven Benschop staande Victoria uit Hilversum. Kom naar het sportpark in Benschop en ondersteun onze jongens op een sportieve manier.