Benschop en Victoria delen de punten.

Victoria 1

26 februari 2022 14:30

A. Bax

Sportpark Benschop
Koningin Wilhelminastr 27
3405XP
BENSCHOP
tel. 0348-451594

Het vier punten boven Benschop staande Victoria betekende voor Benschop dat een nederlaag het verschil zeven punten zou worden. Een super belangrijke wedstrijd voor de Benschoppers.

Benschop begon heel sterk aan de wedstrijd en na 30 seconden kreeg David Verweij een niet te missen kans, maar met een reflex wist keeper Daniel van Veen toch het doelpunt te voorkomen. Met name David Verweij was niet gelukkig met het afmaken van aanzienlijke kansen in het eerste half uur van de wedstrijd. Benschop speelde prima, maar vergat zich te belonen en ja dan gaat de bekende voetbalwet in werking. “Als je zelf niet scoort, dan doet de tegenstander het wel”. Victoria begon met nog een kwartier te spelen langzaam de wedstrijd naar zich toe te trekken. Ze waren nauwelijks in het strafschopgebied van Benschop geweest, maar in de 40e min zorgde een hoge voorzet vanaf links voor gevaar en de bal werd tot corner verwerkt. Uit de corner kopte de lange verdediger de bal Jim vd Scheer de bal achter Kevin van Galen. 0-1 wat ook de ruststand werd.

Na de rust kwam Benschop fel uit de startblokken en Victoria moest terug. In de 51e min kreeg Benschop op rechts een vrije trap. Daimios Damkalis draaide de bal in het strafschop gebied waar Thomas Koense tussen twee verdedigers in de bal onhoudbaar in de linker hoek kopte. 1-1. Victoria probeerde het spel naar zich toe te trekken, maar moest daardoor wat ruimte weggeven. Goed storen in de 65e minuut van Thomas Koense en Patrick Maton  brachten keeper van Veen in de problemen. Hij wist een doelpunt te voorkomen door Patrick Maton er onderuit te halen. David Verweij voltrok het vonnis en zette de 2-1 op het bord. Victoria probeerde de nederlaag te voorkomen en had in de 80e min succes. Een geweldig uitgevoerde counter werd Benschop te machtig en super invaller Mouad Tissoudali zetten de 2-2 op het bord. Na wat hachelijke situaties voor beide doelen kwam na het laatste fluitsignaal van de goed leidende Bax de juiste 2-2 uitslag op het bord. Natuurlijk had Benschop voor de rust al afstand moeten nemen maar gezien de gehele wedstrijd toch wel een juiste uitslag.

Zaterdag staat de uitwedstrijd tegen Nieuwland op het programma. De wedstrijd begint om 14.30 uur en de bus en spelersbus vertrekt om 12.45 uur vanaf het sportpark.