Benschop vloert Montfoort

3417TA
MONTFOORT
tel. 0348-471866

De wedstrijd tegen de nog ongeslagen koploper Montfoort SV’19 beloofde een mooie graadmeter te worden voor de jonge ploeg van Trainer Michel de Ridder. Met een ruim gevulde reservebank en een goed geprepareerd team kon de “lange reis” naar het naastgelegen Montfoort beginnen. Montfoort en Benschop maakte een waar spektakel van de wedstrijd die zich in een hoog tempo afspeelde.

Benschop had zich voorgenomen de eerste paar minuten druk op de defensie van Montfoort te zetten. De goed voetballende gastheren raakte daar niet van onder de indruk, maar het betekende wel dat Benschop scherp aan de wedstrijd begon. Dat had dan ook direct resultaat. In de 3e minuut viel een diepe bal van Mitchell tussen de twee centrale verdedigers van de thuisploeg in. Rouis reageerde het meest alert en prikte de 1-0 binnen. Goed georganiseerd probeerde Benschop daarna de score uit te bouwen, maar ook Montfoort kwam beter in de wedstrijd. De eerste serieuze doelpoging na een kwartier kwam uit een hoge voorzet vanaf de linkerkant. De bal belandde via Kevin voor de voeten van één van de aanvallers van Montfoort. Zijn doelpoging werd door de groots spelende Tom uit de doelmond gekopt. Doordat Montfoort op een gelijkmaker aan het jagen was, ontstond er veel ruimte achter de defensie van Montfoort. Dennis maakte daar twee keer goed gebruik van, maar wist de bal in een 1 tegen 1 situatie niet achter de keeper van Montfoort te krijgen. Net voor de rust ontsnapte Benschop aan de gelijkmaker. Een voorzet van links werd door de spits van Montfoort gelukkig over het doel gekopt. Met een voorsprong werd de kleedkamer opgezocht, waar het gevoel was dat Benschop Montfoort zelf in de wedstrijd gehouden heeft.

De tweede helft kende een zelfde start als de eerste. Benschop begon sterk en al snel stond de 2-0 op het bord. Een aanval van Benschop werd onterecht door de scheidsrechter afgefloten voor Benschop. Hij was ook de enige van de op het sportpark aanwezige mensen die dat geconstateerd had. Gelukkig was er toch gerechtigheid. Rouis onderschepte de snel genomen vrije bal, maar schoot die over. Ruben ontfutselde de achterbal van de nummer 8 en werkte de bal beheerst binnen: 2-0. Montfoort ging op jacht naar de aansluitingstreffer, maar de achterhoede was een waar fort en daar waar nodig greep Kevin uitstekend in. Benschop kreeg nog een handvol grote kansen, maar vergat de wedstrijd via Dennis, Quinten en Dion in het slot te gooien. De scheidsrechter begon zich wat meer met het spel te bemoeien en het leek wel of hij Montfoort weer in de wedstrijd wilde helpen. Bij (zware) overtredingen van Montfoort floot hij niet en de kleinste contacten van Benschop bestrafte hij met gele kaarten voor Mika en Bob. De 1-2 kwam uit een makkelijk gegeven vrije bal waar Bryan overduidelijk de bal speelde. De bal werd onder de muur door ingeschoten. Het was aan Benschop zelf te wijten dat het weer een wedstrijd werd. Na bijna 10 minuten blessuretijd besloot de scheidsrechter af te fluiten en gingen de dik verdiende drie punten mee naar Benschop.

Opstelling: Kevin, Mika, Sven, Tom, Bryan, Bob (78. Hilbert), Rouis (66. Luca), Quinten, Dennis,  Ruben B (90. Sem), Mitchell (56. Dion).

Helaas is door het belang van de wedstrijd niet iedereen aan spelen toegekomen. Dank toch aan Ruben G en D’Angelo aan deze geweldige teamprestatie