Rode kaart nekt Benschop

Spitsbergenweg 52
3902HL
VEENENDAAL

Het motto “never change a winning team” is meestal niet van toepassing op een tweede elftal. Benschop begon de wedstrijd met 4 andere spelers dan vorige week. Tel daar ook nog bij dat vrijdagavond om 23:00 uur een beoogd basisspeler afbelde. Dat maakte de puzzel voor de technische staf nog lastiger.

Ondanks deze gegevens startte Benschop de wedstrijd tegen VRC uitstekend. Organisatorisch stond het weer uitstekend en het leek een tactisch steekspel te worden. In de 7e minuut belande een vrije bal van Bob, na een overtreding op Ruben B, op het hoofd van Quinten die prima voor de keeper van VRC kwam en de 1-0 op het scorebord zette. VRC liet het er niet bij zitten en trok ten aanval. Een mooie aanval VRC over links en een goede voorzet was het gevolg. De bal was een prooi voor Kevin. Na een kwartier balverlies van Benschop. Via kluts belandde de bal bij een speler van VRC die de bal beheerst  in de rechterhoek schiet 1-1. Verder viel in de eerste helft vooral de ingestudeerde corners van VRC en over en weer wat kleine mogelijkheden op. Vlak voor de rust twee kleine kansjes voor Benschop, maar tot serieus gevaar leidde dat niet voor de gastheren.

Benschop begon de tweede helft voortvarend. Een goede voorzet van Hilbert werd net naast het doel van VRC gekopt. Vlak daarna een schot van Dion die in de handen van de keeper beland. Benschop leek de wedstrijd in handen te nemen. Een diepe bal in de 10e minuut van de tweede helft leidde de ommekeer in. Kevin was te laat bij de bal en de spits van VRC kwam ten val. De scheidsrechter kon niet anders doen dan de rode kaart tonen. Glenn was net aan het warmloper. In plaats van als speler kwam hij als keeper in het veld. Hilbert verlaat voor hem het veld. Na ruim een kwartier kreeg VRC, na een overtreding van Bryan, een vrije bal. De bal werd door de speler van VRC over de muur gelegd. Glenn leek de bal te vangen, maar de bal glipte door zijn handen in de linkerhoek. De thuisploeg kwam zo op 2-1. Ondanks het overwicht van VRC met een mannetje meer, probeerde de staf door wisselen toch nog een punt uit het vuur te slepen. In de 40eminuut liet de scheidsrechter Teus voor de tweede keer staan en besloot tot een corner. Uit die ingestudeerde corner scoort VRC 3-1 door een snoeihard schot dat Glenn kansloos laat. Benschop probeert toch nog de aanval te zoeken. Een schot van Angelo gaat net langs de kruising. VRC blijft ook aanvallen. Een missertje achterin leidt tot de 4-1.

Op zich een redelijk goede wedstrijd van de jonge ploeg van Benschop. De uitslag is wat geflatteerd en is vooral te wijten aan de lange periode die met 10 man gespeeld moest worden. Man van de wedstrijd voor Benschop was Nils, die met zijn tomeloze inzet de tegenstander continu opjoeg.

Zaterdag om 12:00 uur komt koploper Montfoort op bezoek.

Opstelling: Kevin, Ruben G (75. Rouis), Sem, Bryan, Mats, Bob, Nils, Hilbert (55. Glenn), Quinten, Dion (70. D’ Angelo), Ruben B.