Benschop en Maarssen in evenwicht.

Maarssen 1

14 mei 2022 14:30

M. Wateler

Sportpark Benschop
Koningin Wilhelminastr 27
3405XP
BENSCHOP
tel. 0348-451594

Voor beide ploegen stond er veel op het spel en het werd voor het publiek een leuke en spannende wedstrijd die gelijk eindigde.

Maarssen probeerde gelijk druk te zetten en met name Dion Gerritse verscheen een paar keer gevaarlijk voor het Benschop doel, maar keeper Jesper vd IJssel stond op zijn post. Ook Benschop liet zich gelden. David Verweij en Thomas Koense vonden de uitstekende keeper vd Pol op hun weg. In de 29e min kwam Maarssen uit een snelle counter op 0-1 en even daarna moest David Verweij na een stevige botsing met keeper vd Pol op de rand van het strafschopgebied zich laten vervangen. Dennis Leen kwam voor hem in de ploeg en Benschop probeerde voor de rust nog op gelijke hoogte te komen. Mike Vergouw was er tot twee maal toe heel dicht bij.

Na de rust ging Benschop op zoek naar de verdiende gelijkmaker en in de 51e min kwam die op het bord. Lucas van Dam legde de bal met veel precisie op het hoofd van Jimmy Vendrig en vd Pol was kansloos. Benschop rook zijn kans en in de 54e min leek vd Pol kansloos maar alsof hij in de lucht kon klimmen vloog hij naar de bal toe na een prachtige uithaal van Thomas Koense. Een minuut later brak Dennis Leen door en werd onderuit gehaald in het strafschopgebied. Daar hoort maar een straf bij en dat is een penalty. Tot ontsteltenis van iedereen die Benschop een warm hart toe draagt wuifde scheidsrechter Martin Wateler het weg. Ook bij Maarssen begrepen ze het niet. Benschop was even van slag en een schot via de paal en lat en uit het doel gekopt door Bryan de Boer voorkwam een nog grotere kater. Benschop bleef gevaarlijk en in de 72e min volgde er een copy van het eerste doelpunt van Jimmy Vendrig. Ook nu was Lucas van Dam weer de aangever. 2-1. Maarssen zette alles op alles en in de 83e min kwamen ze toch op gelijke hoogte. Nu zag Wateler wel een penalty in een soort gelijk geval. Nils van de Mortel tikte bij een passeeractie Quaddouh aan in het strafschopgebied. De penalty werd feilloos benut en de 2-2 eindstand stond op het bord. Benschop voelde zich bestolen, maar ze hadden een goede pot gespeeld.

Dinsdagavond staat de inhaalwedstrijd uit tegen IJFC op het programma. Om 20.30 uur zullen de Benschoppers daar aantreden en hopelijk met steun van vele Benschopse supporters gaan ze strijden om de drie punten.