Benschop pakt eerste punt tegen Nita.

NiTA 1

30 oktober 2021 14:30

M. Wateler

Sportpark Benschop
Koningin Wilhelminastr 27
3405XP
BENSCHOP

Benschop pakt eerste punt tegen Nita.

Beide ploegen hadden een moeizame start van de competitie en deze vier punten wedstrijd moest gewonnen worden, maar tot drie maal toe een voorsprong weggeven zorgde ervoor dat het slechts een punt werd voor Benschop.

Benschop begon uitstekend aan de wedstrijd en in de 8e minuut stond de 1-0 op het scorebord. Een ingespeelde bal werd fraai verlengd door Lucas van Dam richting David Verweij, die genadeloos uithaalde en keeper Stan de Wit kansloos liet. Slechts twee minuten duurde het feest want in de 10e minuut haalde Bilal Behmanesh Jordy Grilk in het strafschopgebied onderuit en de prima fluitende Martin Waterler kon niets anders doen dan een strafschop geven. Grilk nam zelf de strafschop en schoot hem onberispelijk in de linker beneden hoek 1-1.  Daarna verflauwde de wedstrijd en beide ploegen kwamen nauwelijk tot uitgespeelde kansen tot aan minuut 38. Net zoals vorige week zag Stan Griffioen de Nita keeper te ver voor zijn doel staan en met een boog van 40 meter zette hij de 2-1 op het bord. Het werd ook de ruststand.

Na de rust was er weer de Benschopse opstart. Tussen minuut 48 en 55 vielen er drie doelpunten. Vanaf rechts wist Nita gemakkelijk in het strafschop gebied van Benschop te komen en de vrijgelaten gevaarlijk spits Jordy Grilk had weinig moeite om de bal achter Jesper vd IJssel te koppen. 2-2. Benschop was gelijk wakker en in de 53e minuut kopte David Verweij een mooi aangesneden vrije trap van Daimios Damkalis fraai in 3-2. Weer duurde de vreugde slechts twee minuten en was het Jelmer Versloot, die voor de derde keer in deze wedstijd een achterstand voor Nita weg werkte. Daarna bleef het een levendige wedstrijd, want beide ploegen hadden moeite met goed verdedigen en dat betekende dat er aan beide kanten de nodige kansen ontstonden. Helaas bleven de doelpunten uit en kregen beide ploegen loon naar hard werken. Met name voor Benschop was het sneu, dat ze tot drie keer een voorsprong uit handen gaven en daarmee slechts een punt aan de wedstrijd overhielden.

Zatardag staat de uitwedstrijd tegen koploper BFC op het programma. Om 12.45 uur vertrekt de supporters en spelers bus richting Bussum.