Het geluk lachte CDW weer toe tegen Benschop.

CDW 1

9 oktober 2021 14:30

M. Kool

Sportpark Mariënhoeve
Lekdijk Oost 12
3961MB
WIJK BIJ DUURSTEDE
tel. 0343-577899

Benschop was in de ruim 50 jaar dat ze bestaan nog nooit in Wijk bij Duurstede geweest om daar te voetballen. De Amsterdamse chauffeur, die nog niet helemaal hersteld was van zijn rit met de FC supporters naar Amsterdam, had een mooie route uitgestippeld, die wel erg lang duurde, maar drie kwartier voor de wedstrijd werd het sportpark langs de Lek toch bereikt.

CDW is voor Benschop een vervelende tegenstander en dat bleek nu ook weer. Benschop begon prima aan de wedstrijd en in min 8 was het David Verweij, die vrij richting keeper van Dijk kon opstomen, maar die redde prima. In de 13e min. kopte de gevaarlijke Ingmar de Wit op de buitenkant van de paal. Benschop was het gevaarlijkst en creëerde diverse kansen, maar het geluk en het overzicht om het af te maken ontbrak net als in de vorige wedstrijden. Ze blaften wel maar beten niet. Het grote gevaar voor Benschop was de Wit. Hij was regelmatig zijn directe tegenstander te snel af en dat leverde wat gevaarlijke cornerballen op. In de 36e min was het raak. Een corner werd door Benschop keeper Jesper van den IJssel weg gebokst. De bal kwam voor de voeten van Floris van Dijk, die de bal helemaal verkeerd raakte en met een grote boog verdween de bal onhoudbaar in het kruis.1-0. Benschop probeerde terug te slaan, maar een hard schot van Merlijn van de Berg belandde in de handen van keeper van Dijk.

Na de rust leek een copy van de vorige week. Na een hard schot van invaller Damios Damkalis, die naast vloog kreeg CDW in de 49e min een corner. De bal bleef stil liggen voor het doel en via een kluts verdween de bal in het Benschop doel. 2-0.  Daarna probeerde Benschop dichterbij te komen, maar de talrijk kansen, die er voor Benschop ontstonden, werden helaas niet afgewerkt en stonden de Benschoppers voor de derde keer in dit nog prille seizoen zonder punten. Voetballend ziet het er niet slecht uit, maar als je de kansen niet benut blijf je achter de feiten aanlopen. Het was voor de geplande BBQ een domper, maar de sfeer zat er gelukkig  al snel weer in bij de thuiskomst.

Komende zaterdag staat de thuiswedstrijd om 14.30 uur tegen De Meern op het programma. Hopelijk kunnen dan de eerste punten gepakt worden en dinsdagavond spelen we om 20.00 uur in Utrecht voor de beker tegen Hercules.