Slap Benschop schenkt CDW de drie punten.

CDW 1

30 april 2022 14:30

A.K. Hemkes

Sportpark Benschop
Koningin Wilhelminastr 27
3405XP
BENSCHOP
tel. 0348-451594

De bonuspunten vorige week bij CSW werden zaterdag gemakkelijk weggegeven. Diverse spelers konden niet opbrengen wat ze vorige week wel deden en CDW speelde als een hecht team met volle inzet en verdiende de overwinning.

Beide ploegen begonnen met veel druk naar voren en binnen de 20 sec brak Daimios Damkalis op links door, maar zijn harde schot kon door keeper Nieuwenhuizen onschadelijk gemaakt worden. Het leverde voor beide ploegen weinig kansen op en de grootste kans was er voor Benschop toen een terug gespeelde bal in het eigen doel leek te verdwijnen, maar de uitstekend spelende laatste man van Zahlingen wist de bal uit het doel te krijgen. Er volgde enkele corners met enorme mogelijkheden voor David Verweij, maar bij hem ontbrak alle scherpte . Toch kwam Benschop op voorsprong in de 19e min. Lucas van Dam bracht de bal op maat voor het doel en als een duveltje uit een doosje prikte Thomas Koense raak. 1-0. Benschop leek op de goede weg maar CDW kwam toch in de 30e min op gelijke hoogte. Uit een onmogelijke hoek verdween de bal in de rechter benedenhoek van de fout ingeschatte bal door Jesper vd IJssel. 1-1. Benschop kwam in de 34e min weer op voorsprong. De onvermoeibare Thomas, een groot voorbeeld voor zijn ploeg, slalomde door de achterhoede van CDW en werd er onderuit gehaald. De toegekende penalty werd door David Verweij verzilverd 2-1. Na een knal op de buitenkant van de paal in de 42e min door CDW bleef de 2-1 ruststand op het bord staan.

Na de rust een groot verschil tussen de ploegen. Tomeloze inzet van CDW en een slap en zwak Benschop wat in de 47e min voor CDW de 2-2 betekende. De regelmatig met de goed fluitende scheidsrechter Hemkes in de clinch liggende Merlijn van de Berg liet zien, dat hij helemaal verkeerd bezig was en verspeelde de bal rond de 16 meter en CDW kon Klaassen in stelling brengen, die de 2-2 scoorde. Van buitenspel was absoluut geen sprake. Van de Berg bleef zeuren en kreeg zijn al eerder verdiende gele kaart en werd gelijk boos gewisseld. CDW was de bovenliggende partij en het middenveld van Benschop verloor alle duels door slap optreden en de Benschop achterhoede kwam hierdoor onder zware druk. Toch kreeg Benschop toch nog wel wat kansjes, maar David Verweij vrij voor het CDW doel, faalde en Patrick Maton schoot in de 61e min snoeihard op de lat. In de 72e min viel het doek voor Benschop. Een vrije trap vanaf links werd hard rechtstreeks richting het Benschop doel geschoten en Benschop keeper Jesper vd IJssel kon de bal alleen maar uit het net halen. 2-3. Benschop probeerde met verse wissels nog van alles, maar werden nauwelijks gevaarlijk. Keeper Nieuwenhuizen moest een keer handelend optreden en CDW kon na 90 minuten de handen in de lucht steken. Het talrijke Benschop publiek baalde van de matige inzet van diverse Benschoppers, Verliezen mag maar niet op deze manier.

Dinsdagavond 3 mei speelt Benschop in IJsselstein tegen IJFC. De verloren uitwedstrijd in oktober moet worden overgespeeld omdat IJFC een ongerechtige speler had opgesteld. De wedstrijd daar begint om 20.00 uur.