Geflatteerde nederlaag Benschop tegen CSW

CSW 1

14 september 2019 14:30

D.R. Vriesenga

De laatste bekerwedstrijd tegen het uit de eerste klas gedegradeerde CSW uit Wilnis leverde Benschop een nederlaag op, maar gezien het spelbeeld had er meer in gezeten.

Benschop speelde een prima eerste helft en had de beste mogelijkheden om op voorsprong te komen, maar het beetje geluk dat ze nodig hadden ontbrak. Voetballend zag het er in ieder geval goed uit. In de 35e minuut kwam CSW gevaarlijk door, maar met een prima redding wist Mitchell van Oort een treffer te voorkomen. De na de buitenkant getikte bal werd hoog voor het doel geplaatst en de kopbal van een CSW speler werd via de binnenkant van de paal door een Benschopper  in eigen doel geschoten.

Na de rust probeerde Benschop snel wat terug te doen maar een “zondagsschot” vanaf 35 meter op deze mooie zaterdag vloog  onhoudbaar via de onderkant van de lat  in het Benschop doel. Justin Both was de maker van dit wonderschone doelpunt.  CSW  trok zich daarna terug en speelde de wedstrijd rustig uit. Een mooie aanval over diverse schijven leverde de 3-0 eindstand op via Justin Both. Een wat groot uitgevallen nederlaag voor de blauw witten.

Zaterdag gaat het weer om het “eggie” en start de competitie. Benschop zal dan op bezoek moeten bij het grote uit de eerste klas gedegradeerde  Geinoord.  In Nieuwegein zullen zij om 14.30 uur vol aan de bal moeten om te proberen de eerste competitie punten te pakken. De wedstrijd begint om 14.30 uur en we hopen , dat vele Benschoppers richting Nieuwegein gaan.