Strijdend Benschop krijgt verdiende punt niet

BFC 1

30 november 2019 15:00

Na de slappe vertoning afgelopen week tegen Almere had trainer Emanuel Sluis, deels ook gedwongen door blessures, zijn team op enkele plaatsen gewijzigd. Helaas haakte ook laatste man Niels Beeres tijdens de warming up af zodat er weer geschoven moest worden in het team. Ondanks de problemen werd er met bewonderenswaarde inzet en passie gestreden tegen het technisch vaardige BFC. De beloning bleef echter achterwege.

Benschop begon uitstekend aan de wedstrijd. Mats Bakker had in de aanval zijn eerste basis plaats na een langdurende blessure en was samen met David Verweij een plaag voor de BFC verdediging. Tot twee maal toe wist Mats David in stelling te brengen. Eerst was het keeper Ranzijn, die redde en even daarna was het de overigens goed fluitende Bogards, die ten onrechte een overtreding van de alleen op het doel afgaande Verweij zag. Helaas voor Benschop was het eerste schot op het doel raak. Tjerk Postuma kreeg iets te veel ruimte en zijn schot in de 14e minuut leek een makkelijke prooi voor de betrouwbare sluitpost van Benschop Mitchell van Oort. Helaas beoordeelde hij de bal verkeerd en tikte de bal zelf in het doel. 1-0. Een minuut later weer pech voor Benschop. Tijdens een corner voor Benschop kwam David Verweij tijdens een kopduel hard in aanraking met een BFC speler en de hevig uit zijn scheef staande neus bloedende Benschop speler moest vervangen worden door Kwame Ballo. Ondanks de tegenslag bleef Benschop met zijn allen vol gaan voor de gelijkmaker. De laatste tien minuten van de eerste helft waren voor BFC, maar de goed in bedwang gehouden Jostin Ohm schoot in kansrijke positie voorlangs en kopte uit een corner net over. De grootste kans was er voor de van AFC teruggekeerde Postuma. Alleen op van Oort afgaande leek hij BFC de 2-0  te gaan bezorgen, maar met een prima redding wist de Benschop goalie dat te voorkomen.

Na de rust probeerde Benschop de gelijkmaker te forceren. Met de lange bal richting Mats Bakker was het voor BFC alle hands aan dek, maar echt grote kansen kwamen er niet voor Benschop. De bal wilde maar niet goed vallen uit de talrijke corners en als er een kans kwam was het keeper Ranzijn, die op de goede plaats stond. Na 90 minuten dropen de Benschoppers teleurgesteld af, maar niemand kon zeggen, dat ze niet alles er aan gedaan hadden om die verdiende gelijkmaker te maken.

Volgende week hopelijk wat meer geluk in Loosdrecht. Dan moet er aangetreden worden bij vliegveld Hilversum om te proberen de koploper een hak te zetten. Zal niet gemakkelijk worden, maar met dezelfde inzet als tegen BFC moeten er kansen zijn. De wedstrijd daar begint om 14.30 uur en de spelers en supporters bus vertrekt om 12.30 uur vanaf het sportpark.

Opstelling Benschop: Michell van Oort, Remco van Wijngaarden, Bryan de Boer, Mike Vergouw, Jeroen Lamboo, Martijn de With, Stef Elings, Mitchell Frericks ( 46e min Achraf Merroun) ,Mats Bakker David Verweij ( 15e min Kwame Ballo) en Patrick Maton.