Benschop niet bij de les tegen Geinoord.

Geinoord Nieuwegein 1

21 september 2019 14:30

M. Stuurman

Het uit de eerste klas gedegradeerde  Geinoord was de eerste tegenstander in deze nieuwe competitie.  Benschop was op de hoogte van de dadendrang van de Nieuwegeiners , maar de spelers vergaten wel  erg snel  hoe ze dit, aangegeven  door de technische staf,  moesten voorkomen.

Trainer Emanuel Sluis had samen met zijn technische staf beslist, dat de jeugdige keeper Kevin van Galen  de voorkeur kreeg boven de ervaren en vorig seizoen  prima presterende Mitchell van Oort.  Remco van Wijngaarden stond rechtsback ten koste van Jeroen Lieverse en Bryan de Boer startte op links. Het bleek geen succes want  na acht minuten stond Benschop al met 2-0 achter.

Vanaf het begin compact spelen en er rekening mee houden, dat Geinoord  snel druk zou zetten in het begin van de wedstrijd was tegen dovenmans oren gezegd, zo leek het. De talrijke Benschop supporters hadden net de € 4 entree verwerkt of de 2-0 stond op het scorebord. In minuut 5 werd Robin Kuijer op links gelanceerd. Remco van Wijngaarden kon hem niet bijhouden en Kevin van Galen weifelde met uitkomen. Met een mooie lob bracht hij de 1-0 op het bord. Drie minuten later was het Bryan de Boer, die met een dieptepass werd verschalkt. De voorzet werd simpel ingeschoten door de geheel  vrijstaande Sem van Zwieten. 2-0. Alle goede afspraken waren binnen acht minuten vergeten en Benschop leek finaal te worden weggespeeld door een zeker niet super Geinoord.  Sem van Zwieten leek de 3-0 te scoren, maar via de onderkant van de lat stoot de bal weer het veld in. Benschop leek aan het eind van de eerste helft weer wat beter bij de les en kreeg in de 41e minuut twee corners achter elkaar. De eerste aangesneden door Olaf de Koning werd nog ternauwernood gered, maar de tweede vanaf de andere kant door Achraf  Merroun werd fraai via de binnenkant van de paal ingekopt door David Verweij. 2-1.

Na de rust kreeg Benschop wat meer grip op Geinoord en een gelijk spel  leek tot de mogelijkheden te gaan behoren.  Benschop drong wat aan. David Verweij kopte redelijk vrij naast, maar Mike Vergouw had helemaal  vrijstaand voor de keeper de 2-2 moeten binnen schieten, maar hij presteerde het onmogelijke door de bal precies in de handen van keeper Dario Ruscaa te schieten.  In plaats van 2-2 werd het in de 63e minuut 3-1. Benschop keeper Kevin van Galen werd in de problemen gebracht door storende Geinoorders en schoot de bal over de zijlijn. De snel ingegooide bal kwam voor de voeten van Sven Banfi , die met een geweldige uithaal Kevin kansloos maakte.  Benschop probeerde daarna nog wat terug te doen , maar vergat in de 85e min bij een corner, dat je met een man een counter niet kan voorkomen.  Jeroen Lieverse  probeerde  Josepf  Charway  tegen te houden,  maar durfde geen overtreding te maken, daar dat rood zou opleveren en in de loop wist Charway  de 4-1 op het bord te zetten.  Een minuut later was het scheidsrechter Mitchell  Stuurman,  die de hoofdrol  opeiste,  door aanvoerder Martijn de With voor een  lichte overtreding met zijn 2e gele kaart van het  veld te sturen.  Jammer,  want  het was een sportieve wedstrijd  zonder echt grove overtredingen, die uiteindelijk verdiend is gewonnen door Geinoord.

Volgende week staat de thuiswedstrijd tegen JSV Nieuwgein op het programma. Hopelijk zijn de Benschoppers dan vanaf minuut een bij de les. De wedstrijd in Benschop begint om 14.30 uur.

Opstelling: Kevin van Galen, Remco van Wijngaarden, Niels Beeres, Martijn de With, Bryan de Boer,  ( 46e min Jeroen Lieverse), Jeroen Lamboo, Stef Elings,  Mike Vergouw, (65e min Jimmy Vendrig),Olaf de Koning,  Achraf Merroen (85e min Luca Kardolus) en David Verweij