Benschop kreeg niet waar het recht op had.

Delta Sports '95 FC 1

25 januari 2020 15:00

Q. Bogards

De eerste wedstrijd van 2020 vond plaats in Houten, waar de nummer drie, een van de kampioenskandidaten, moest worden bestreden. Natuurlijk een moeilijke opgave voor de Benschoppers, maar de jongens konden terugkijken op een prima wedstrijd, maar waarbij de scherpte bij het afmaken van de gecreëerde kansen ontbrak en Delta Sports kwam met de schrik vrij.

Binnen de eerste minuut kreeg Mike Vergouw een niet te missen kans op de 0-1 maar een handeling te veel gaf keeper Mathijs Mocking de kans om de achterstand te voorkomen. Benschop speelde sterk en in de 5e minuut was het David Verweij, die een mooie voorzet van Patrick Maton prima inkopte, maar Mocking lag weer in de weg. Vijf minuten later was het Olaf de Koning, die zijn bal in de kruising zag verdwijnen, maar met een geweldige reflex tikte Mocking de bal uit het doel. Enkele minuten later ontsnapte Delta Sports wederom aan een achterstand. Weer was het Mike Vergouw die een strakke voorzet van David Verweij net naast tikte. Ja na al deze kansen gaat de bekende voetbal wet gelden. De eerste beste aanval richting het Benschop doel leverde de 1-0 op voor Delta Sports. Martijn de With speelde verkeerd terug, waardoor de bal in de voeten van Hans Odijk rolde. Het corrigeren centraal achterin gebeurde niet na behoren en nagenoeg ongehinderd kon hij Delta Sports op voorsprong schieten. Benschop was wat aangeslagen door deze onverdiende achterstand en liet de kopjes een beetje hangen. Delta Sports probeerde het initiatief te nemen, maar werden nauwelijks gevaarlijk. Toch kwamen ze in de 33e minuut op een 2-0 voorsprong. Casper Verboon kwam vrij op rechts en zijn harde voorzet werd door iedereen gemist, alleen niet door Robin Boekhout en de wedstrijd leek gespeeld.

Na de rust probeerde Benschop wat terug te doen, maar Delta Sports leek de zaken goed voor elkaar te hebben tot dat Benschop ging wisselen. Mitchell Frericks en Kwame Ballo kwamen in het veld en de druk op  Delta Sports nam toe.  Na enkele hachelijke situaties voor het doel van Delta Sports kwam Benschop in de 69e minuut  verdiend op 2-1.  Na een mooie loopactie van Achraf Merroun bereikte hij de achterlijn en de prima strakke voorzet werd feilloos ingeschoten door Mitchell Frericks. Benschop rook zijn kans en probeerde met alles of niets de gelijkmaker te produceren. Ze maakten  het Delta Sports erg lastig, maar loon na werken ontbrak en Delta Sports ging er tegen de verhouding in met de drie punten vandoor. Een punt had zeker verdiend geweest.

Zaterdag komt Victoria uit Hilversum op bezoek in Benschop. De wedstrijd begint om 14.30 uur en hopelijk hebben ze dan wat meer geluk dan afgelopen zaterdag. Kom naar het sportpark en ondersteun onze jongen op een sportieve manier met het doel ook volgend jaar in de 2e klas te spelen.

De opstelling:

Mitchell van Oort, Patrick Maton, Remco van Wijn gaarden (74e min Mats Bakker), Niels Beeres, Bryan de Boer, Jeroen Lamboo, Martijn de With, Olaf de Koning (57e min Mitchell Frericks), David Verweij, Achraf Merroen, Mike Vergouw (68e min Kwame Ballo).