Benschop pakt punt tegen koploper Victoria.

Victoria 1

5 oktober 2019 15:00

P. Raven

Voor het eerst in de historie moest  Benschop richting Nieuw Loosdrecht om daar Victoria, een van de oudste vereniging van Nederland,  te bestrijden. De uit de eerste klasse gedegradeerde team had al zijn visitekaartje afgegeven door de eerste twee  wedstrijden te winnen. Het was een bezoek  aan een club, die 125 jaar bestaat en waar het voetbal  bruist met 1800 leden en waar ze weten hoe je je als club aan de buitenwacht behoort te presenteren.   Mooie club met  een prima resultaat voor onze Benschoppers.

Op het gezellige sportpark begon Benschop erg verrassend . In de 3e minuut was het Stef Elings die met een lange bal werd weggestuurd en via de kluts wist hij de bal te krijgen bij de meegelopen David Verweij. Met een mooi tegendraads schot wist hij de keeper van Victoria te verschalken  en de verassende 0-1 stond op het scorebord.  Victoria, onder leiding van oud FC Utrecht speler Robert Roest , nam het heft in handen en probeerden met prima combinatie voetbal  en veel druk het Benschop moeilijk te maken, maar de Benschop verdediging gaf nagenoeg niets weg. Benschop daarentegen kon aanvallend ook geen potten breken en de 0-1 werd ook de ruststand.

Na de rust een zelfde spelbeeld, maar de Benschop verdediging hield stand tot de 75e minuut.  Een voorzet vanaf links werd nog prima gered door Mitchell van Oort maar het was Darson die de rebound alsnog wist te verzilveren. Victoria probeerde door te drukken, maar het snel druk zetten  had veel energie gekost en Benschop leek aan het eind van de wedstrijd nog wat over te hebben. Invallen Mike Vergouw kreeg een geweldige schietkans, maar verzuimde de trekker over te halen en even daarna schoot Olaf de Koning de bal in de  rechter benedenhoek maar de Victoria keeper redde fraai. Het leverde een 1-1 eindstand op, waar Benschop het meest gelukkig mee mocht zijn gezien het spelbeeld.  De tomeloze inzet van de Benschoppers werd wel beloond met een punt tegen de een van de grote kanshebbers voor het kampioenschap. Klasse mannen.

Opstelling: Mitchell van Oort, Remco van Wijngaarden, Niels Beeres,  Jeroen Lieverse, (69e min Bryan de Boer}, Martijn de With),  Jeroen Lamboo, Stef Elings,(63e min  Mike Vergouw], Jimmy Vendrig ,Olaf de Koning,  Achraf Merroen (36e min Dion van Vliet) en David Verweij.

Wat gaat er komen

Zaterdag a.s  komt CDW uit Wijk bij Duurstede op bezoek in Benschop. De wedstrijd begint om 14,30 uur en wij hopen, dat vele Benschop supporters richting het sportpark komen om onze jongens op een sportieve manier te ondersteunen.