Benschop geeft IJFC tik op de neus.

IJFC 1

2 november 2019 14:30

F.M. Tol

Het zat Benschop niet erg mee in de eerste zes wedstrijden van de competitie. Blessures en doelpunten in de blessuretijd kostte Benschop minimaal 4 punten. Door met name de laatste verlies partij thuis tegen De Meern gaf het weinig hoop tegen het veel meer punten hebbende IJFC. In IJsselstein werd hier en daar de wedstrijd als AJAX (IJFC) tegen Feijenoord ( Benschop) aangekondigd. Het werd een koude douche  voor de mannen uit IJsselstein.

Trainer Emanuel Sluis had na de wedstrijd tegen de Meern zijn opstelling aangepast en dat bleek een goede greep te zijn. Benschop begon voortvarend en zette IJFC onder druk. In de 9e minuut leverde dat succes op voor Benschop. David Verweij kopte een bal door richting Martijn de With, die met het hoofd Michael Maaswinkel verschalkte. 0-1. De wedstrijd golfde op en neer en was leuk voor het talrijke publiek. Benschop was het eerste half uur de bovenliggende partij, kreeg kansjes op de 0-2, maar vergat bij counters na standaard situaties genoeg mensen achter te houden. Tot drie keer toe kregen Tim van der Bruggen (2x) en Jelle Eissens de kans op geheel vrij voor Mitchell van Oort de gelijkmaker op het bord te zetten, maar tot drie keer toe redde Mitchell schitterend. Het leverde daardoor de 0-1 ruststand op.

In de rust  werd het probleem van de counters door IJFC slim opgelost door de technische staf van Benschop. IJFC probeerde de bakens te verzetten, maar de Benschoppers waren onverzettelijk en door hun geweldige inzet kregen de IJsselsteiners nauwelijks mogelijkheden om op gelijke hoogte te komen. Het was te danken aan IJFC keeper Maaswinkel, dat niet de 0-2 op het bord kwam. Martijn de With en Patrick Maton kregen in de 75e minuut tot twee keer toe geheel vrijstaand Michael te passeren, maar met twee geweldigen reddingen hield hij IJFC in de race. Helaas voor hem zonder succes want de Benschoppers pikten de drie punten mee richting Benschop.

Na afloop van deze super sportieve wedstrijd werd de overwinning op een geweldige manier gevierd in het prachtige clubhuis van IJFC samen met de verliezers, die natuurlijk wel teleurgesteld waren. Iedereen genoot met volle teugen van de door IJFC georganiseerde feestelijk sfeer.  Rond 20.00 uur vertrokken de meeste Benschoppers op de fiets weer richting hun Dorp en leverde daarmee een mooie bijdrage aan het stikstof probleem.

Opstelling: Mitchell van Oort, Remco van Wijngaarden,  Jeroen Lieverse,  Niels Beeres, Bryan de Boer, Martijn de With,  Jeroen Lamboo, Mike Vergouw (89e min Jimmy Vendrig), Olaf de Koning (65e min Stef Elings) , Patrick Maton en David Verweij.