Benschop steelt in de blessuretijd de drie punten.

Geinoord Nieuwegein 1

2e klasse B

15 februari 2020 14:30

M.A. Vink

Onbekend

Voor beide ploegen stond er weer veel op het spel. Benschop, dat vorige week van JSV won en daarmee de laatste plaats verliet, kon bij een overwinning op gelijke hoogte komen met tegenstander Geinoord. Benschop bleek na het laatste fluitsignaal van de uitstekend leidende scheidsrechter Vink uit Veenendaal de gelukkigste. Een bloedeloze 0-0 leek het te gaan worden, maar een indraaiende corner bracht heel Benschop in feeststemming. Ondanks de grote belangen een compliment voor beide teams vanwege hun sportieve gedrag.

Geinoord was de eerste helft de betere ploeg en al na 5 minuten moest Mitchell van Oort Sem van Zwieten van een voorsprong afhouden, toe hij alleen voor de Benschop doelman verscheen. Twee minuten later kreeg Benschop een unieke kans om op voorsprong te komen. Patrick Maton werd binnen de beruchte lijnen onderuit gehaald en David Verweij zou de klus klaren. Helaas vloog de bal via de paal weer het veld in. Uit de daarop volgende corner was het Jardell Adamson die redding bracht op de doellijn. Geinoord zette veel druk en had Benschop moeite om daaronder uit te voetballen. Veel kansen ontstonden er niet voor beide ploegen. Een mislukt schot van Geinoord eindigde pardoes tegen de paal en in de 28e minuut werd een doelpunt van Mick Brookman afgekeurd vanwege buitenspel. Nadat Sem van Zwieten voorlangs had geschoten was het Martijn de With, die een corner via de lat over kopte.

Na de rust een ander spelbeeld. Nu was het Benschop dat de boventoon voerde. Het veel druk zetten in de eerste helft leek Geinoord op te breken. Mike Vergouw verscheen uit een pass van David Verweij alleen voor keeper Kevin Memel, maar schoot naast. Even daarna een mooie dieptepass van Olaf de Koning op Achraf Merroun, maar zijn uitstekende balbehandeling werd niet beloond. Nadat Mitchel van Oort uit een corner Benschop had behoed voor een achterstand kwam er een lange bal op David Verweij, die langs keeper Memel flitste en de bal alleen maar richting de voor het lege doel staande Dion van Vliet hoefde te schieten. Helaas probeerde hij het zelf en schoot de bal over het doel. De wedstrijd leek te eindigen in 0-0, maar het venijn zat hem in de staart van de wedstrijd. In de 82e minuut leek Geinoord toch de gelukkige te worden. De snelle Jardell Adamson liet de gehele Benschop achterhoede zijn hakken zien en leek Mitchel van Oort kansloos te maken. Met een prachtige reflex wist hij de bal te raken en via zijn hak verdween de bal via de kruising weer het veld in. In de blessure tijd kreeg Benschop nog een corner te nemen. Door de aanwakkerende wind draaide Mike Vergouw de bal met een geweldige boog richting het Geinoord doel. Niemand kon bij de bal en onhoudbaar verdween deze  in het kruis 1-0. Wat een ontknoping van deze matige wedstrijd. Bij Benschop maalden ze daar niet over en de feestmuziek in de kleedkamer deed de muren trillen. Benschop kwam hierdoor op gelijke hoogte met Geinoord en op een punt van CDW en JSV. Alles is weer mogelijk.

De komende twee weken is er geen competitie. Op zaterdag 29 februari oefent Benschop om 14.30 uur thuis tegen het Veenendaalse VRC. Daarna volgt op 7 maart de uitwedstrijd tegen De Meern.

De opstelling:

Mitchell van Oort, Patrick Maton, Remco van Wijngaarden, Stef Elings (80e min Coen van der Snoek), Bryan de Boer, Jeroen Lamboo, Martijn de With, Olaf de Koning, David Verweij, Achraf Merroen, (64e min Dion van Vliet), Mike Vergouw.

What do you want to do ?
New mail