Benschop pakt eerste drie punten in 2020 tegen JSV.

JSV Nieuwegein 1

8 februari 2020 14:30

P.P. Beudeker

Het onderaan staande Benschop had een opdracht afgelopen zaterdag “winnen”. Bij verlies zou de achterstand 10 punten worden en daarmee het ontsnappen van de laatste drie plaatsen haast een onmogelijke opgave worden. Met volle overgave werd er gestreden en Benschop wist de drie punten richting Benschop te krijgen.

Benschop begon flitsend. In de 22e seconde van de wedstrijd konden de Benschoppers al hun 10e competitie doelpunt begroeten. Razendsnel combineerden ze fraai door de nog niet wakker zijnde achterhoede van JSV en Achraf Merroen gaf Olaf de Koning en niet te missen kans en de 0-1 stond op het bord. JSV probeerde wat terug te doen, maar was niet bij machte het Benschop echt moeilijk te maken en moesten uitkijken voor de snelle omschakeling. In de 18e minuut kwam Benschop verdiend op 0-2. Patrick Maton werd op rechts weggestuurd en vanaf de achterlijn wist hij David Verweij in stelling te brengen. Met een droge knal tekende hij de 0-2 aan. Het alarm ging af bij JSV en onder leiding van de voor iedereen zeer irritante Michiel vd Valk probeerde JSV wat terug te doen. Aanvallend waren ze onmachtig en moesten het hebben van vrije trappen. Scheidsrechter Beudeker raakte ook een beetje in de war van al dat gepraat en geschreeuw en trapte regelmatig in het gekerm. In de 24e minuut raakte Niels Beeres bij het blokken van de bal zwaar geblesseerd en moest vervangen worden door Stef Elings. Benschop hield goed stand al was het aan keeper Mitchell van Oort te danken dat de vrije trappen van Michiel vd Valk geen doel troffen. Een bal richting kruis en een in de rechter benedenhoek werden schitterend onschadelijk gemaakt. Toch kwam JSV in de blessuretijd terug in de wedstrijd. Een cornerbal werd niet goed weggekopt en kwam plotseling op het hoofd van de vrijstaande Jeroen Scholman wat de ruststand 1-2 opleverde.

Na de rust een zelfde spelbeeld. Benschop kon zich gemakkelijk staande houden en moest alleen uitkijken voor de corners en stilstaande situaties. De zeer stevige pot leverde het nodige oponthoud en gele kaarten op en scheidsrechter Beudeker telde elke seconde bij. Na ruim 9 minuten blessuretijd was het billen knijpen voorbij voor het Benschopse publiek en konden de Benschoppers juichend het veld verlaten. Het eerste succes van 2020 was binnen en de mannen uit Nieuwegein dropen zeer teleurgesteld af.

Zaterdag a.s. komt Geinoord uit Nieuwegein op bezoek in Benschop. Ook dit wordt weer een wedstrijd, waar van de Benschoppers alles wordt gevraagd. Hopelijk kunnen de jongens hetzelfde brengen als tegen JSV. De wedstrijd begint om 14.30 uur in Benschop.

De opstelling:

Mitchell van Oort, Patrick Maton, Remco van Wijngaarden, Niels Beeres (24e min Stef Elings), Bryan de Boer, Jeroen Lamboo, Martijn de With, Olaf de Koning,(87e min Dion van Vliet), David Verweij, Achraf Merroen, (74e min Kwame Ballo), Mike Vergouw.

What do you want to do ?
New mail