Zwakke tweede helft doet Benschop de das om.

Meern De 1

2e klasse B

26 oktober 2019 14:30

P.P. Beudeker

Onbekend

De ziekenboeg bij Benschop liep de afgelopen week langzaam wat leeg, waardoor de technische staf van Benschop weer wat meer mogelijkheden had. In de eerste helft leek dat Benschop goed te doen, maar een zeer matige tweede 45 minuten  gaf De Meern de kans om met drie punten naar huis te gaan.

Op een slippertje achterin  in de 2e minuut na was Benschop het eerste half uur de ploeg met de meeste mogelijkheden  en was ook de betere ploeg. David Verweij leek in de 4e minuut de score te openen maar de lat was spelbreker. Even daarna was het Mike Vergouw die weer Verweij in stelling bracht, maar zijn krullend schot verdween net naast de verkeerde kans van het kruis. Ook Martijn de With en Olaf de Koning waren dicht bij een treffer. Daarna begonnen de mannen uit De Meern ook wat spelde prikjes te geven, maar Gentenaar en van der Gun konden de bal niet de juiste richting meegeven.  Al  na 25 minuten moest Benschop aanvaller Achraf Merroun wisselen vanwege een hamstring blessure en Patrick Maton mocht als invaller zijn eerste minuten van het seizoen maken. Beide ploegen werkten hard en dat leverde een 0-0 ruststand op.

Na de rust probeerde Benschop wat meer druk te zetten, maar de Meern deed hetzelfde. Zij bleken fysiek sterker dan Benschop en Benschop kreeg het met name op het middenveld erg moeilijk. In de 60e minuut  brak De Meern  aan de linkerkant door de Benschopse linie en de voorzet werd in het doel  gelopen door Abel Prins 0-1. De Benschop grensrechte vlagde wel voor buitenspel, maar scheidsrechter Beudeker was onverbiddelijk.  Benschop probeerde nog wel wat terug te doen, maar kwam voetballend  maar niet onder de druk van de Meern uit en speelde eigenlijk een kansloze wedstrijd. Toch had invaller Kwame Ballo zich in de blessure tijd onsterfelijk kunnen maken toen hij plotseling  alleen op  keeper Smorenburg  mocht  afgaan, maar met  een mooie reflex redde de keeper van de Meern de drie punten. Teleurgesteld dropen de spelers en supporters van Benschop af en een ding is zeker. Er is nog veel werk te verrichten voor de technische staf.

Zaterdag moet Benschop richting IJsselstein waar om 14.30 uur het op de 4e plaats staande IJFC met 10 punten  de tegenstander is.  Het zal weer een moeilijke wedstrijd voor onze jongens worden dus uw sportieve support is van harte welkom. De spelers gaan in ieder geval per fiets richting sportpark IJsseloever.

Opstelling: Mitchell van Oort, Remco van Wijngaarden,  Jeroen Lieverse, Niels Beeres,, Martijn de With,  Jeroen Lamboo, Stef Elings,(67e min Mats Bakker),  Mike Vergouw  ,Olaf de Koning (81e min Kwame Ballo),Achraf Merroun (25e min Patrick Maton)  en David Verweij.