Waterwijk asc 1 - Benschop 1

Waterwijk asc 1

2e klasse B

19 oktober 2019 15:00

Benschop trekt punt over de streep.

Vol goed moed  trok Benschop richting Almere, waar Waterwijk, de nummer drie van vorig jaar de tegenstander was.  Vorig jaar leverde dat een 5-1 nederlaag op dus men wist wat men  kon verwachten. Kei hard werkend wist Benschop er een punt uit te slepen.

Het goede nieuws was dat  Benschop  met een volle selectie naar Almere ging en de drie geblesseerde aanvallers konden op de bank plaatsnemen. Nog niet fit voor een hele wedstrijd, maar wel  beschikbaar voor een invalsbeurt. Benschop begon goed aan de wedstrijd en deed niets onder voor Waterwijk. Met name in de eerste helft ontspon zich een leuke wedstrijd  zonder  echt grote kansen.   De 0-0 ruststand was dan ook de juiste,

Na de rust probeerde Waterwijk met meer snelheid en druk Benschop te verrassen. De snelle buitenspelers waren een ware plaag voor de Benschop backs, maar hun matige  voortzetting gaf de  Benschop verdediging  de kans om te  corrigeren. In de 50e minuut  kreeg Benschop de mooiste kans van de wedstrijd. Invaller Achraf Merroun werd  door David Verweij gelanceerd en passeerde met een mooie lob de Waterwijk  keeper, maar via de onderkant van de lat stootte de bal weer het veld in. Daarna was het Waterwijk, dat de bovenliggende partij was met hun snelle mannen. Keeper  Mitchell van Oort werd de grote man bij Benschop. Twee maal kwam hij als overwinnaar  uit de strijd tijdens een scrimmage en vlak voor het eindsignaal van scheidsrechter de Waard tikte hij een zeker lijkend doelpunt met een geweldige reflex uit de kruising en redde daarmee het zwaar bevochte  punt voor Benschop .

Volgende week zaterdag komt de Meern op bezoek in Benschop. De wedstrijd daar begint om 14.30 uur.

Opstelling: Mitchell van Oort, Remco van Wijngaarden,  Jeroen Lieverse, Niels Beeres,, Martijn de With,  Jeroen Lamboo, Stef Elings,  Mike Vergouw (60e min Kwame Ballo), Jimmy Vendrig ,Olaf de Koning (46e min Achraf Merroun) en David Verweij.