Simpele overwinning Benschop tegen Esto

Groep 1 018

7 september 2019 17:00

Onbekend

De tweede bekerwedstrijd tegen 2e klasser  Esto uit Bodegraven had binnen vier minuten al beslist kunnen zijn.  Tot vier maal toe verscheen een Benschopper alleen voor Esto keeper Veenis maar alle keren wist men de bal niet in het doel te krijgen.

Benschop had geen kind aan het zwakke Esto, maar zorgden er zelf voor, dat de wedstrijd lang spannend bleef.  De kansen bleven komen, maar het duurde tot de 34e minuut alvorens de 1-0 op het scorebord kwam. Jimmy Vendrig verlengde met het hoofd de bal richting David Verweij, die doeltreffend uithaalde. Na de rust een zelfde spelbeeld. Esto probeerde met hard werken Benschop van zich af te houden. Vrije Benschopse  kopkansen verdwenen naast het doel, Olaf de Koning schoot een vrije trap op de paal en het duurde tot de 82e minuut voordat Benschop in veilige haven was.  David Verweij kwam op rechts door en zijn voorzet richting debutant Dion van Vliet werd  fraai door hem met een halve omhaal tot doelpunt omgebogen. 2-0.  Dat werd ook de eindstand.

Zaterdag a.s. gaat Benschop richting Wilnis, waar CSW de derde tegenstander voor de beker is. De wedstrijd begint om 14.30 uur en de spelers en supporters bus vertrekt om kwart voor een vanaf het sportpark.