FC De Bilt iets gelukkiger dan Benschop.

Bilt De FC 1

2e klasse B

1 december 2018 14:00

Onbekend

Het op de tweede plaats staande FC De Bilt en een van de belangrijkste titelkandidaten leek een zware dobber voor Benschop te worden. Oud trainer van Benschop Harrie Suvee is daar de technisch manager en had ervoor gezorgd, dat De Bilt maar liefst 15 nieuwe spelers kon verwelkomen aan het begin van het seizoen. Toch konden de Benschoppers na afloop van de wedstrijd met opgeheven hoofd richting Benschop, want met een beetje geluk had er een verdiend gelijk spel ingezeten.

Het werd een boeiende wedstrijd, die op en neer golfde. De Bilt was wel de wat vaardigere ploeg, maar Benschop compenseerde dat met een goede inzet. De eerste kans was er voor Benschop. Tamer Ugur draaide een vrije trap op het hoofd van David Verweij, maar keeper Jos de Gram tikte de bal uit de linker benedenhoek. In de 9e minuut kwam FC de Bilt op voorsprong, wat uiteindelijk ook de eindstand werd. Coen Horb dacht een bal over de achterlijn te laten lopen, maar werd simpel afgetroefd door een speler van De Bilt. Deze bereikte de geheel vrijstaande Robin Nooteboom, die geen moeite had om Mitchell van Oort te verschalken. 1-0. Benschop probeerde het tij te keren, maar kansen ontstonden er nauwelijks. Ook de Bilt probeerde de voorsprong te vergroten, maar op een schot na van Boussoufi hoefde Mitchell niet op te treden.

Ook in de tweede helft een zelfde spelbeeld. De beide achterhoedes speelden een uitstekend wedstrijd en gaven nagenoeg niets weg. Invaller Appie Ayoubi was voor de Bilt het dichts bij een doelpunt, maar raakte de lat. Een foute uittrap van keeper Jos de Gram kwam in de voeten van David Verweij, maar zijn lob miste scherpte. Een kwartier voor tijd begon Benschop een slotoffensief en een gelijkmaker leek in de maak, maar de scherpte ontbrak om de 1-1 op het bord te krijgen. Ondanks het gebrek aan doelpunten was het een leuke en sportieve wedstrijd voor het talrijke publiek onder prima leiding van scheidsrechter Tol.

De opstelling: Mitchell van Oort, Jeroen Lieverse, Niels Beeres, Jurgen Ruitenbeek, (81e min Brian de Boer), Coen Horn (45e min Remco van Wijngaarden), Stef Elings (75e min Jonathan Antonio),  Jimmy Vendrig, Tamer Ugur, Martijn de With, David Verweij en Patrick Maton,

Wat gaat er komen.

Zaterdag a.s. volgt er om 14.30 uur de laatste thuiswedstrijd van 2018 tegen FC Almere. Ook weer een hele belangrijke wedstrijd voor onze jongens dus wij hopen, dat talrijke Benschoppers de weg richting het sportpark zullen inslaan om Benschop op een sportieve manier te ondersteunen.