Benschop doet goede zaken tegen De Meern.

Meern De 1

2e klasse B

19 januari 2019 14:30

C.W.M. Jacobs

Onbekend

Na het prima geslaagde trainingskamp in Malaga moest er weer op volle kracht gestreden worden om de drie punten in Benschop te houden. Verlies zou kunnen betekenen, dat we naar beneden moesten kijken. Gelukkig was iedereen bij de les en volgde er een verdiende overwinning op het hoog staande De Meern.

Benschop had geluk, dat het niet al in de 2e minuut op achterstand kwam. De anders zo doeltreffende spits Jesse Schuin kreeg een vrije kopkans, maar de bal verdween naast het doel. Vier minuten later deed Benschop dat veel beter. Jurgen Ruitenbeek gaf een dieptepass op de David Verweij, die Hauwert aftroefde en met een droge knal  keeper Jay Veldhoen kansloos maakte 1-0. De Meern probeerde wat terug te doen, maar het bleef bij enkele kleine kansjes voornamelijk uit hoekschoppen en via de snelle Tim Bijl. Benschop daarentegen was veel doeltreffender. In de 36e minuut kwamen de Benschoppers op 2-0. Een prima draaiende vrije trap van Jeroen Roodenburg ging richting drie in de lucht hangende Benschoppers. Het was Jimmy Vendrig, die de bal raakte en onhoudbaar voor keeper Veldhoen verdween de bal in de touwen.   Dit werd ook de ruststand.

Na de rust leek Benschop snel de voorsprong uit te breiden, maar het ging slordig om met de mogelijkheden. Dit betekende, dat ze De Meern in leven hielden en uit moesten kijken voor een tegentreffer. Trainer Beeking probeerde met drie wissels Benschop verder onder druk te zetten, maar verdedigend gaven de blauw-witten nauwelijks iets weg. Het duurde echter tot de 82e min voordat de definitieve beslissing viel. Een diepe bal van Niels Beeres op de snelle Patrick Maton leek een prooi voor keeper Veldhoen, maar door het inzetten van een sliding schoot hij de bal tegen Maton aan en kwam de bal voor de voeten van David Verweij. Met een reflex wist hij het schot van Verweij te kraken, maar het leder kwam wel bij Jeroen Roodenburg terecht. Met een prima boog schoot hij de 3-0 op het bord, De prima leidende scheidsrechter Carel Jacobs blies na precies 90 minuten de sportieve wedstrijd af. Benschop klom door de overwinning naar de 5e plaats op precies de helft van de competitie.  19 punten uit 13 wedstrijden is een mooie tussenstand.

De opstelling: Mitchell van Oort, Jeroen Lieverse, Niels Beeres, Jurgen Ruitenbeek, Remco van Wijn gaarden, Martijn de With, Jimmy Vendrig,(76e min Tamer Ugur), Patrick Maton, David Verweij, Coen Horb( 85e min Stef Elings), en Jeroen Roodenburg.( 89e min Daan de Bruin).