Eindelijk overwinning Benschop op “Angstgegner” Odysseus.

Odysseus '91 1

2e klasse B

29 september 2018 14:30

T. van Waveren

Onbekend

Benschop moest de eerste thuiswedstrijd van de nieuwe competitie aantreden tegen de Utrechtse studenten club Odysseus, een ploeg die Benschop jarenlang pijn heeft gedaan. Ze hielden Benschop van het kampioenschap af door een beslissingswedstrijd in Benschop met 1-0 te winnen en te promoveren. Twee seizoenen geleden duwden zij Benschop via de nacompetitie naar de derde klas. Ook de onderlinge wedstrijden gingen bijna allemaal verloren voor Benschop. Benschop zinde op revanche.

Benschop begon erg matig aan de wedstrijd en Odysseus leek weer gemakkelijk overeind te blijven. Ze waren wat feller in de duels en kregen ook de eerste kansjes. De af te stoppen grote Torben Vrielink, die wel erg lang over zijn studie doet en al jarenlang een kwelgeest is voor iedere verdediging, kopte rakelings over. Even daarna was het Lucas Teunissen die hard in schoot, maar Mitchell van Oort was op zijn post. Na een minuut of twintig kwam Benschop wat beter is zijn spel en begon wat druk uit te oefenen op het doel van Odysseus. In de 25e minuut kreeg Benschop een vrije trap. Mike Vergouw draaide de bal richting David Verweij, die vast gepakt werd en de goed leidende scheidsrechter Tony van Waveren gaf daarvoor een penalty, die onberispelijk werd ingeschoten door David zelf. 1-0. Odysseus probeerde weer snel op gelijke hoogte te komen en dat gebeurde in de 31e minuut. De geheel vrijgelaten Torben Vrieling kon de bal vrij aan nemen en met een droge knal liet hij de Benschop keeper kansloos. Benschop begon de wedstrijd naar zich toe te trekken en vlak voor de rust werd het 2-1. Een corner van Mike Vergouw kwam via Coen Horb voor de voeten van Martijn de With, die de bal hard in het dak van het doel schoot. Even daarna kopte David Verweij nog op de paal en na het fluitsignaal van van Waveren voor de rust kreeg de trainer van Odysseus Robin van Holst een directe rode kaart voor onbehoorlijk gedrag.

Na de rust was het helemaal gedaan met Odysseus. Paul Renes schoot nog een keertje in het zijnet, maar daarna was het allemaal Benschop wat de klok sloeg. Keeper Erik Meijers redde fraai op een boogbal van Coen Horb en even daarna redde hij met de voet een hard schot van David Verweij, wat hem een blessure opleverde. Hij moest vervangen worden door een speler, daar er geen reserve keeper was. In de 59e minuut kwam Benschop in veilige haven. Reda Reddam zette met een splijtende pas David Verweij vrij voor het doel en dat betekende 3-1.  Tien minuten later een zelfde actie van Reda en weer was het David Verweij die het vonnis voltrok en de 4-1 eindstand op het bord zette. Benschop had zich prima hersteld van de matige eerste helft. Pech was er voor Thomas Banfi, die vorige week zaterdag slechts 10 minuten speelde tegen Delta Sports. Hij kwam daar verkeerd neer en blijkt daar een ernstige knieblessure aan over gehouden te hebben. Veel sterkte Thomas met het herstel.

Zaterdag aanstaande gaat Benschop naar Nijkerkerveen, waar het ongeslagen Veensche Boys de tegenstander is op het prachtig vernieuwde complex. De wedstrijd daar begint om 14.30 uur en de spelers en supporters bus vertrekt om 12.15 uur vanaf het sportpark.

Opstelling Benschop: Mitchell van Oort,  Brian de Boer (80e min Jeroen Lieverse), Reda Reddam, Jurgen Ruitenbeek, Niels Beeres, Remco van Wijngaarden, Coen Horb,( 80e min Stef Elings), Tamer Ugur, Mike Vergouw (80e min Daan de Bruin), David Verweij, en Martijn de With.