Odysseus '91 1 - Benschop 1

Odysseus '91 1

16 februari 2019 15:15

Benschop met de hakken over de sloot tegen Odysseus.

De saaiste uitwedstrijd van het seizoen stond op het programma. Bij de uiterst vriendelijke studenten van Odysseus is het slecht toeven. Voordat je een sleutel van het kleedkamer hebt ben je bijna een kwartier verder en de heerlijke voetbalsfeer, die je bij de meeste clubs aantreft Is daar ver te zoeken op het zeer matige kunstgrasveld. Benschop maakte het zich daar verschrikkelijk moeilijk tegen de onderaan staande studenten en kwam met de schrik vrij.

Benschop leek geen kind te hebben aan Odysseus. Keeper Mitchell van Oort kreeg geen enkele bal te verwerken in de eerste helft en de gelegenheidsachterhoede met aan het hoofd Jeroen Lieverse speelde een puike wedstrijd. De aanvallers van Benschop echter waren niet erg doeltreffend.  Een voorzet van Jonathan Antonio belandde boven op de lat en even later verscheen David  Verweij voor keeper Harmen Prenger, die fraai redde en Odysseus op de been hield. Het bleef een eenrichtingsverkeer. Jimmy Vendrig schoot vrijstaand hard over en Jonathan Antonio brak op rechts door een schoot in het zijnet. Ondanks deze vier 100% procent kansen was het met de rust 0-0.

Na de rust een zelfde spelbeeld. Benschop . Benschop bleef de beste mogelijkheden houden, maar bleef weigeren de trekker over te halen. Patrick Maton, die door de personele problemen rechtsachter moest spelen, kreeg de mooiste kans om Benschop op voorsprong te schieten maar voor een leeg doel schoot hij naast. Odysseus kwam wel wat meer richting het Benschop doel, maar echt gevaarlijk werden ze niet.Invaller Bas Nobel, de 17 jarige onder 19 speler, debuteerde en kwam in de 80e min in de ploeg voor Jeroen Roodenburg en liet een goede indruk achter.  In de 81e minuut leek het lot van Odysseus bezegeld. Tamer Uger zette met een splijtende pas David Verweij voor keeper Sprengen en hij maakte geen fout en schoof de bal in het doel 0-1. Als door een wesp gestoken probeerde Odysseus met “alles of niets”  nog een punt te redden. Vijf corners werden scherp richting het Benschop doel gedraaid, maar met veel kunst en vliegwerk werd de gelijkmaker voorkomen. De grootste redding op de doellijn werd verricht door Remco van Wijngaarden, die met een reflex een hard van zeer dichtbij ingeschoten bal uit het doel  wist te houden. Heel Odysseus dacht aan hands maar de prima leidende Ruud van der Wielen had niets onrechtmatigs gezien. Luuk Biemans duwde de scheidsrechter tegen de grond en kon met rood vertrekken.  Benschop kon opgelucht adem halen en nam de punten  in de FC Utrecht spelers bus mee naar Benschop.

De opstelling: Mitchell van Oort, Jeroen Lieverse, Niels Beeres, Remco van Wijn gaarden, Martijn de With, Jimmy Vendrig, Patrick Maton, Tamer Ugur, David Verweij, Jonathan Antonio, en Jeroen Roodenburg.(80e min Bas Nobel).

Zaterdag a.s  gaat de reis naar Almere, waar Waterwijk de tegenstander is. Zij staan boven Benschop, dus weer een belangrijke wedstrijd voor onze jongens. De wedstrijd begint om 15.00 uur en de spelers en supporters bus vertrekt om 13.00 uur vanaf het sportpark.