Benschop trekt aan het langste eind na enerverende wedstrijd.

Loosdrecht 1

24 november 2018 14:30

T. Smit

Trainer Emanuel Sluis zat zoals gebruikelijk op de zaterdag morgen heerlijk te lunchen en zich voor te bereiden op de wedstrijd tegen zijn oude werkgever Loosdrecht. Binnen een mum van tijd kreeg hij vier telefoontjes van spelers, die met griep op bed lagen. Weg rust, weg opstelling. Op een geweldige manier losten de overgebleven spelers dit probleem voor hem op met een zwaarbevochten overwinning.

Wat is voetbal mooi als je twee ploegen hebt die willen voetballen. Benschop en Loosdrecht maakten er een prachtige wedstrijd van, die alle kanten op kon,  al in de 2e minuut kwam Loosdrecht op voorsprong. Een voorzet op maat vanaf rechts bereikte na een overstapje van Edwin Klok  Abou Ouaddouh en de uitblinkende Benschop keeper Mitchell van Oort was kansloos. 0-1. Even later was het weer Abou die vernietigend uithaalde maar met een prachtige reflex tikte Mitchell de bal uit de kruising. In de 9e minuut zette Tamer Ugur David Verweij alleen voor de keeper, maar met veel geluk wist Branco Bins zijn doel schoon te houden. Een minuut later kwam Benschop op gelijke hoogte. Een scherp indraaiende corner van Jonathan Antonio werd door gekopt door Martijn de With richting de meegekomen Niels Beeres en hij liet Bins kansloos 1-1. Het tempo van de wedstrijd was enorm hoog en het spel golfde op en neer. Benschop werd steeds gevaarlijker en in de 22e minuut kwam de 2-1 op het bord. Een vrije trap van Tamer Ugur werd door Niels Beeres verlengd naar David Verweij en zijn uithaal was keeper Bins te machtig 2-1. Benschop probeerde voor de rust de marge verder uit te breiden maar had het geluk, dat Mitchell van Oort in een bloedvorm stak. Een vrije trap van Ionnis Karafillakis leek onhoudbaar in het Benschop doel te verdwijnen maar weer tikte hij de bal onnavolgbaar uit het doel.

Na de rust was het Loosdrecht dat probeerde snel op gelijke hoogte te komen. Jordy Stins haalde hard uit, maar Mitchell was op zijn post. Loosdrecht zette Benschop onder druk, maar achterin stond het als een huis. Benschop bleef gevaarlijk in de omschakeling en in de 63e minuut leek de wedstrijd gespeeld. Karafillakis liet zich de bal ontfutselen door David Verweij die Patrick Maton de kans gaf om de 3-1 binnen te glijden. De overwinning leek binnen maar een ongelukkige handsbal van Jurgen Ruitenbeek in het strafschopgebied bracht de spanning terug. Karafillakis benutte dit buitenkansje 3-2. Er volgde nog een knotsgekke 20 minuten. Loosdrecht gooide drie verse wissels erin en speelde alles of niets. De paal en weer een geweldige reflex van Mitchell voorkwamen de gelijkmaker, maar aan de andere kant kreeg Patrick Maton een niet te missen kans en ook hier stond de paal in de weg. Het laatste fluitsignaal van de goed leidende Smit klonk de talrijke Benschoppers als muziek in de oren. Het was ondanks de kou een heerlijke wedstrijd geweest en complimenten voor het Benschop team, dat de plotselinge blessuregolf prima heeft opgelost.

Zaterdag om 14.00 uur volgt de uitwedstrijd tegen de Bilt, een ploeg die het uitstekend doet. De spelers en supporters bus vertrekt om 12.15 uur vanaf het sportpark.

Opstelling Benschop: Mitchell van Oort, Jeroen Lieverse, Jurgen Ruitenbeek, Niels Beeres, Brian de Boer (84e min Daan de Bruin), Patrick Maton, Tamer Ugur,(75e min Jimmy Vendrig) Stef Elings,  David Verweij,  Martijn de With en Jonathan Antonio ( 84e min Mike Vergouw).