IJFC wint de “buren ruzie” in Benschop.

IJFC 1

13 oktober 2018 14:30

J.C.C. Barrales

Het weer was prachtig, de sfeer geweldig, scheidsrechter Julio Barrales prima, de wedstrijd super sportief, maar oh oh wat een slecht voetbalpotje. IJFC was als gelukkige winnaar.

Beide ploegen kwamen met aanvallende ideeën uit de kleedkamer. IJFC zette vroeg druk en Benschop kreeg wat ruimte om eruit te komen. In de 2e minuut leek IJFC op voorsprong te komen, maar wegens hinderen van de Benschop keeper werd het doelpunt afgekeurd. In de 12e minuut was het wel raak voor IJFC. Een corner van Marc vd Klij leek te worden afgeslagen maar kwam voor voeten van Stijn de Bie, die nog een “blauwe maandag” bij Benschop voetbalde. Met een enorme knal schoot hij  de  bal in de bovenhoek. Het betekende gelijk het einde van leuk voetbal. IJFC stak enorm veel energie in de wedstrijd en zorgde ervoor dat Benschop in de eerste helft niet in de wedstrijd kwam. Zelf creëerde ze ook geen enkele kans zodat de beide keepers eigenlijk niet nodig waren.

Na de rust probeerde Benschop de bakens te verzetten, maar ondanks de wissels kwam Benschop nauwelijks bij het IJFC doel. De spelers van IJFC hadden in de eerste helft te veel gegeven en vele spelers vielen om als “rijpe appelen” met kramp. Elke keer moest de wedstrijd stilgelegd worden en de weinige pogingen van Benschop om alsnog langszij te komen werden daardoor regelmatig onderbroken. Een kopbal van David Verweij op de lat en een vliegend schot van Martijn de With net naast waren de enige wapen feiten in de 2e helft. Na bijna 10 minuten blessuretijd waren de punten voor IJFC waar een gelijkspel de juiste uitslag zou zijn geweest van deze barre wedstrijd. Gelukkig zorgde het gezellig samen zijn na afloop ervoor, dat de gezichten van de Benschoppers al weer snel een lachje vertoonden

Zaterdag staat er weer een thuiswedstrijd op het programma. BFC uit Bussum is de tegenstander en hopelijk zullen de Benschoppers revanche nemen. De wedstrijd begint om 14.30 uur.

Opstelling Benschop: Mitchell van Oort,  Brian de Boer,(45e min  Reda Reddam), Jurgen Ruitenbeek, Niels Beeres, Remco van Wijngaarden, Coen Horb, Tamer Ugur, (61e min Stef Elings), Mike Vergouw ,Jeroen Roodenburg ( 45e min. Daan de Bruin), David Verweij, en Martijn de With.