Lopik weer in mineur na onverwachte nederlaag tegen Benschop.

Lopik 1

2e klasse B

17 november 2018 14:30

Onbekend

De Lopikers zagen het helemaal zitten. Benschop in slechte doen en na vier nederlagen in de afgelopen twee seizoenen moest het nu gebeuren. In de FC Utrecht expres werden de Benschoppers er elke keer op gewezen, dat het op 17 november ging gebeuren. Helaas kwamen de Lopikers weer van een koude kermis thuis. Een zeer boze Benschop trainer moest op het laatste moment zijn opstelling omgooien omdat Coen Horb zich had verslapen en niet op de bespreking aanwezig kon zijn. Het lijkt een structureel probleem bij hem te zijn, want afgelopen donderdagavond was hij in de bus naar Benschop ook in slaap gevallen en werd in Lopik wakker. De druk bij Benschop was redelijk hoog, want bij verlies zou de degradatie streep in beeld komen. Gelukkig gebeurde dit niet en werd Benschop de terechte winnaar.

Een losse flodder van Lopik richting het Benschop doel was het eerste wapenfeit. Maar al snel bleek dat Benschop de betere ploeg was. De terugkeer van Patrick Maton en Jimmy Vendrig zorgde ervoor, dat Benschop voetballend weer een beetje richting het niveau van het vorige seizoen ging.  Lopik zette veel energie daar tegen over maar kwam niet in de buurt van het doel van Benschop. Nadat David Verweij een teen lengte te kort kwam na een pass van Jonathan Antonio om Benschop op 0-1 te schieten was het in de 20e minuut Dave van de Akker, die de doorgebroken Patrick Maton van een doelpunt af hield, Scheidsrechter Vriesenga  kon niets anders dan rood geven. Het leek de 10 van Lopik niet te deren want ze  bleven proberen Benschop onder druk te zetten, maar Benschop gaf geen enkele kans weg. Nadat in de 34e minuut Twan Schimmel een geweldige redding verrichte na een hard schot van David Verweij was het enkele minuten later toch raak voor Benschop. Een scherp indraaiende corner van Tamer Ugur werd onhoudbaar ingekopt door Martijn de With. 0-1.  Vlak daarna brak Jonathan Antonio door, maar weer was het Schimmel die redde.

Na de rust was het snel gebeurd met Lopik en Benschop begon steeds beter te draaien en gaf in de 53e minuut  Lopik de genadeslag. Een schitterende actie op rechts  van Patrick Maton werd gevolgd door een voorzet op maat en David Verweij kopte de bal onhoudbaar achter Twan Schimmel. Lopik was rijp voor de slacht maar de Benschoppers waren zwak in het benutten van de talrijke kansen. Toch werd het nog 0-3 voor Benschop. Een prachtige diepte pass van Martijn de With bereikte Patrick Maton, die met zijn snelheid zijn  tegenstander zijn hielen liet zien en ook Twan Schimmel kansloos liet. Lopik bleef hard werken voor een beter resultaat maar de uitstekend spelende Remco van Wijngaarden gaf de gevaarlijke spits Andy de With geen enkele kans om de stand dragender te maken. Jammer was wel, dat scheidsrechter Vriesenga de derby niet helemaal goed aanvoelde  en te gemakkelijk gele kaarten gaf. Benschop was blij met de drie punten, die dik verdiend waren en Benschop wat lucht gaven.  De Lopikers moesten het weer doen met de opmerking van de Benschoppers. “Een overwinning komt steeds dichterbij”. Helaas zeiden ze dat vorig jaar ook. Na afloop volgde een gezellig samenzijn en de talrijke Benschoppers verlieten met een goed humeur “Benschop Noord”.

Zaterdag a.s. staat de thuiswedstrijd tegen de oude club van Emanuel Sluis Loosdrecht op het programma. Drie punten zouden weer echt welkom zijn en kom daarom naar ons sportpark om onze jongen op een sportieve manier te ondersteunen.. De wedstrijd in Benschop begint om 14.30 uur.

Opstelling Benschop: Mitchell van Oort, Mike Vergouw  (78e min Bryan de Boer), Jurgen Ruitenbeek, Niels Beeres, Remco van Wijngaarden Patrick Maton, Tamer Ugur,(45e min Stef Elings), Jimmy Vendrig (78e min Jeroen Roodenburg),  David Verweij,  Martijn de With en Jonathan Antonio.