Benschop slaat na de rust hard toe tegen BFC.

BFC 1

20 oktober 2018 14:30

A. Hilgersom

Na de zeer zwakke partij tegen IJFC had trainer Emanuel Sluis zijn opstelling op diverse plaatsen gewijzigd  en dat bleek tegen het Bussumse BFC een gouden greep te zijn. Benschop liet zien, dat ze goed kunnen voetballen en stuurden de mannen uit Bussum met een forse nederlaag naar huis.

Beide ploegen speelden aanvallend en er ontstond een voor het publiek leuke wedstrijd met Benschop als de bovenliggende partij. De weer in de basis teruggekeerde Jonathan Antonio zorgde met zijn snelheid voor veel gevaar, maar Reda Reddam en David Verweij wisten de prima voorzetten nog niet te benutten. Nadat de snelle Jostein Ohm uit een counter al het eerste waarschuwing schot van BFC had gegeven, kwamen de gasten in de 17e min tegen de verhouding in op een 0-1 voorsprong. Een strak genomen corner werd fraai ingekopt door de inlopende Koen Beuker. Benschop was niet aangeslagen en voerde de druk verder op. David Verweij brak door en Jurrien Blaauw trok grof aan de noodrem en de goed leidende Hilgersom kon niets anders doen dan de rode kaart trekken.  De grote sta in de weg echter was de uitstekende keeper Damian Ranzijn. Met prima reddingen leek hij Benschop op de nul te houden, maar in de 40e minuut sloeg het noodlot voor hem toe. Hij pareerde  met zijn voet een hard schot van David Verweij waardoor zijn enkel dubbel sloeg en vervangen moest worden door Desmond Ording. In de 44e minuut was die kansloos. Een corner van Jonathan Antonio werd doorgekopt naar Reda Reddam, die vernietigend uithaalde 1-1.

Na de rust was het helemaal gedaan met BFC. In de 48e minuut werd het 2-1 door David Verweij uit een voorzet van Jonathan Antonio en even later was het 3-1 door de goed spelende Reda Reddam. Benschop speelde een prima wedstrijd en BFC kwam er niet meer aan te pas. In de 62e minuut was het weer David Verweij, die Benschop deed juichen door een voorzet van de uitblinkende Jonathan Antonio achter keeper Ording te koppen. 4-1. BFC kon met 10 man weinig uitrichten maar toch wisten ze in de 73e minuut toe te slaan. De snelle Jostein Ohm brak door en liet Benschop keeper Michell van Oort kansloos. 4-2. Het deerde Benschop niet want twee minuten later was het weer het duo Antonio en Verweij die de 5-2 verzorgden. Het betekende een echte hattrick voor David Verweij.  Met nog vijf minuten te gaan kreeg aanvoerder Dico Knevel een gele kaart, waar hij het niet mee eens was. Hij bleef “mekkeren” en kreeg zijn tweede gele kaart dus rood en de scheidsrechter staakte de wedstrijd daarna tijdelijk. Invaller Daan de Bruin wist in de laatste minuut nog de 6-2 eindstand op het bord te krijgen. Een prima opsteker voor Benschop met het publiek als de grote winnaar

Zaterdag 27 oktober moet Benschop om 15.00 uur aantreden in Baarn tegen TOV. De spelers en supporters bus vertrekt om 13.00 uur vanaf het sportpark.

Opstelling Benschop: Mitchell van Oort,  Stef Elings, Reda Reddam, ( 84e min Daan de Bruin), Jurgen Ruitenbeek, Niels Beeres, Remco van Wijngaarden, Coen Horb, Tamer Ugur (78e min Mike Vergouw) Jonathan Antonio ( 78e min Jeroen Roodenburg), David Verweij, en Martijn de With.