Mitchelll van Oort redt punt voor Benschop tegen FC De Bilt

Bilt De FC 1

20 april 2019 14:30

P. van Klinken

Koploper FC de Bilt leek een maatje te groot voor Benschop, maar met voetbal weet je het nooit, zo bleek zaterdag weer eens . Benschop heeft de punten hard nodig en FC de Bilt was vorige week de glorieuze overwinnaar in het kampioensduel tegen Delta Sports. Met vijf punten voorsprong leek het kampioenschap dichtbij, maar de Benschoppers zorgden ervoor, dat ook  de mannen uit de Bilt de komende wedstrijd toch weer vol aan de bak moeten.

De Bilt begon direct met druk te zetten en al in de 2e minuut moest de grote uitblinker Mitchell van Oort met de voet redding brengen om de doorgebroken Appie Ayoubi van het scoren af te houden. Even daarna was het Remco van Wijngaarden die op de doellijn redding bracht na een inzet van Steven van den Berg. Benschop moest al in de 4e minuut Tamer Ugur wisselen voor Jimmy Vendrig en was daardoor al zijn eerste wissel kwijt. De Bilt was de bovenliggende partij, maar de Benschoppers hielden goed stand met hun tomeloze inzet en achterin gaven ze weinig weg. In de 27e min kreeg Benschop zijn eerste mogelijkheid. Coen Horb snelde door de laatste linie van de Bilt, maar zijn schot vloog voorlangs. In de 37e min kwam de Bilt toch op voorsprong. Uit het niets verscheen Jelle Vliek alleen voor de Benschop keeper, die hij kansloos liet, 0-1.  De ruststand werd met de 0-1 bereikt.

Na de rust was het eerste wapenfeit voor Benschop. Een mooi aanval via Patrick Maton belandde op het hoofd van David Verweij, maar zijn kopbal verdween net over het doel. Benschop moest verder terug en de Bilt kreeg de nodige mogelijkheden, maar Michell van Oort liet zien, dat hij in vorm was. In de 57e min bracht de lat redding voor Benschop en Mano Bakkenes alleen voor Benschop keeper, kon hem ook niet verschalken. In de 71e min was het Benschop, dat een vrije trap kreeg net over de middenlijn. Niels Beeres bereikte David Verweij even buiten het strafschopgebied en met een prachtige boogbal liet hij keeper Jos de Gram kansloos 1-1. De Bilt ging wisselen en gooide alles op de aanval. Benschop leek te bezwijken, maar met drie schitterende reddingen en met name de laatste in blessuretijd, hield  Michell van Oort het bonuspunt vast tot groot enthousiasme van het talrijke Benschop publiek. Door dit belangrijke punt heeft Benschop nu weer zelf de mogelijkheid om de nacompetitie te ontlopen.

De opstelling:

Mitchell van Oort, Coen Horb,(77e min Mike Vergouw), Niels Beeres, Jurg Ruitenbeek, Jeroen Lieverse , Tamer Ugur (4e min Jimmy Vendrig,  Remco van Wijngaarden( 82e min Brian de Boer),   Martijn de With, Patrick Maton, Reda Reddam,, David Verweij en  Jonathan Antonio.

Wat gaat er komen

Benschop oefent donderdag a.s om 20.00 uur in Benschop tegen VVAC.Benschop heeft drie weken rust. Op 18 mei komt Veensche Boys op bezoek. Dit wordt een hele belangrijke wedstrijd voor Benschop. Er moeten punten gepakt worden om nacompetitie te ontlopen. De wedstrijd begint om 14.30 uur in Benschop.