Benschop 1 - Delta Sports '95 FC 1

Delta Sports '95 FC 1

9 februari 2019 14:30

V. Otten

Dubieus doelpunt in slotminuut nekt Benschop

Delta Sports uit Houten, de nummer drie van de competitie bleek redelijk gelijkwaardig aan Benschop, maar  in de blessure tijd kregen de Benschoppers  toch de pin op de neus.

Door de harde wind, die dwars over het veld stond, was goed voetbal niet mogelijk. De reserve spelers van Benschop moesten de gehele wedstrijd vol aan de bak .De een na de andere bal verdween in de omliggende sloten. Beide ploegen probeerden het wel, maar het duurde tot de 13e minuut voordat het eerste gevaar ontstond en het was ook gelijk raak. Remco van Wijngaarden werd voorbij gelopen door Rodney van Klooster. Zijn voorzet werd nog wel weggetikt door Mitchell van Oort, maar precies in de voeten van Pascal Rinck. Simpel tikte hij de 0-1 binnen. Benschop was er niet door aangeslagen en ging vol voor de gelijkmaker. Jimmy Vendrig schoot hard over en een vrije trap van Jeroen Roodenburg vloog net over het doel. In de 22e minuut kwam de verdiende gelijkmaker op het bord. Martijn de With stuurde met een prima dieptepass Patrick Maton weg. Hij gaf keeper Mathijs Mocking geen enkele kans en scoorde fraai.  Even daarna kwam David Verweij goed door, maar ook hij zocht het doel te hoog. In de 35e minuut moest Coen Horb met een stevige liesblessure vervangen worden door Jonathan Antonio. Beide ploegen probeerden nog wel wat, maar de wind bleef de grote spelbreker.

Na de rust moest Mitchell van Oort gelijk handelend optreden. Een geweldige uithaal van Beren Bram Heinen wist hij uit zijn doel te ranselen. In de 52e minuut brak David Verweij door en ging alleen op keeper Mocking af. Igor Hartkamp hanteerde de noodrem en rood leek zijn deel te worden, maar scheidrechter Otten gaf slechts geel.  De wedstrijd kabbelde door en met nog een 20 min te gaan botsten keeper Mocking en Jurgen Ruitenbeek met elkaar en beide spelers moesten vervangen worden. De wedstrijd leek te gaan eindigen in een gelijkspel, maar in de slotminuten kwam Delta Sports toch als overwinnaar uit de strijd. Een lichte overtreding van Bryan de Boer leverde een vrije trap. Hij was het daar niet mee eens en bleef erover mekkeren met het gevolg twee gele kaarten en Benschop stond met 10 man. In de blessuretijd sloeg Delta Sports toch nog toe.  Een lange bal op Pascal Rinck leek afgevlagd te worden voor buitenspel, maar Otten had daar een andere mening over. Hij negeerde het vlagsignaal en weigerde grensrechter van Vliet tekst en uitleg te geven hetgeen was afgesproken voor de wedstrijd. Het leverde boze gezichten op en hij besloot maar gelijk de wedstrijd af te blazen. Het was jammer, dat deze zeer sportieve wedstrijd zo moest eindigen. Een gelijkspel was de verhouding geweest maar Delta Sports was bijzonder blij met de 1-2  overwinning en liet Benschop met een geweldige kater achter.

De opstelling: Mitchell van Oort, Jeroen Lieverse, Niels Beeres, Jurgen Ruitenbeek( 60e min Bryan de Boer), Remco van Wijn gaarden, Martijn de With, Jimmy Vendrig, Patrick Maton, David Verweij, Coen Horb( 35e min Jonathan Antonio), en Jeroen Roodenburg.( 72e min Tamer Ugur).

Zaterdag a.s  gaat de reis naar Utrecht, waar Odysseus de tegenstander is. Zij staan op de laatste plaats, dus weer een belangrijke wedstrijd voor onze jongens. De wedstrijd begint om 15.15 uur en de spelers en supporters bus vertrekt om 13.45 uur vanaf het sportpark.