Benschop weer aan de verkeerde kant van de score

Waterwijk asc 1

2e klasse B

3 november 2018 14:30

N.P. Bos

Onbekend

Net als Benschop was Waterwijk vorig jaar de kampioen van de derde klas. Ook zij hadden zes punten en het doelsaldo nagenoeg hetzelfde. Benschop probeerde de punten in Benschop te houden, maar helaas waren de mannen uit Almere wat gelukkiger.

De eerste helft was het beste gedeelte van de wedstrijd met over en weer mogelijkheden. Waterwijk kreeg in de 7e minuut de eerste schietkans, maar de bal van Okay vloog over. Daarna begon voor Benschop de goede fase. Martijn de With brak door maar schoot precies in de handen van de prima doelman Hermans. Even daarna zette David Verweij Daan de Bruin alleen voor de doelman, maar hij faalde en schoot naast. Vijf minuten later was het toch raak. Aanvoerder Roy de Vries verslikte zich in de snelheid van Daan de Bruin, die alleen op het Waterwijk doel kon afgaan. Nu was het wel raak 1-0. Benschop bleef aandringen en in 31e minuut had Benschop op 2-0 moeten komen, toen Reda Reddam alleen voor keeper Hermans werd gezet. Helaas schoot ook hij naast. In plaats van een mooie voorsprong met de rust kwam Waterwijk alsnog langszij. Een corner vanaf links werd onhoudbaar ingekopt door de vrijgelaten gevaarlijke spits Niels van der Zaal. 1-1.

Na de rust was het weer snel gebeurd met Benschop. Een mooie vloeiende aanval van Waterwijk werd afgesloten met weer een doelpunt van Van der Zaal. Waterwijk trok de wedstrijd naar zich toe. Benschop kwam nauwelijks meer in het stuk voor tot aan de 75e minuut. Trainer Emanuel Sluis had drie spelers gewisseld en daarna leek het heilige vuur er weer in te komen. David Verweij kogelde op de vuisten van Hermans, een schot van Jeroen Roodenburg werd van de lijn gehaald, de ene na de andere corner kregen de Benschoppers maar met veel kunst en vliegwerk bleef Waterwijk overeind. De grootste kans was er voor Niels Beeres, die vrij voor het verlaten doel stond, maar hij schoot hard over. Na het laatste fluitsignaal van de goed leidende scheidsrechter Bos had een gelijk spel meer de verhouding geweest gezien de mogelijkheden in het laatste kwartier. Voetballend was Waterwijk echter wel de betere ploeg.

Zaterdag a.s. is er geen competitie. Donderdag 8 november oefent Benschop tegen zondag 2e klasser Kampong uit Utrecht. De wedstrijd begint om 20.15 uur in Benschop.

Opstelling Benschop: Mitchell van Oort, Daan de Bruin (82e min Jeroen Lieverse), Reda Reddam, (64e min Jeroen Roodenburg), Jurgen Ruitenbeek, Niels Beeres, Remco van Wijngaarden, Coen Horb, Tamer Ugur,(64e min Mike Vergouw), Stef Elings,  David Verweij, en Martijn de With.