TOV had geen kind aan slap Benschop .

TOV 1

2e klasse B

16 maart 2019 14:30

K. el Hajjaji

Onbekend

Dat TOV Benschop niet ligt is al jaren bekend. Diverse malen werd Benschop door de mannen uit Baarn uit de nacompetitie geknikkerd en in de uitwedstrijd enkele maanden geleden presteerde Benschop het om een 4-2 nederlaag aan de broek te krijgen tegen het met 0 punten onderaan staande TOV. Zaterdag was het weer hetzelfde liedje. Kansloos werden ze naar een 1-3 nederlaag gespeeld.

Al in de eerste minuut gaf TOV een signaal af, dat er hard gewerkt moest worden door Benschop om succes te hebben. Niels Beeres bracht op de doellijn redding. Zo sterk, als ze vorige week tegen BFC speelden, zo slap was het zaterdag. TOV won bijna alle duels en kwam steeds beter in de wedstrijd. Op wat kleine kansjes na kwam Benschop niet in het stuk voor, In de 20e minuut leek TOV op voorsprong te komen, maar het doelpunt werd terecht afgekeurd wegens buitenspel. Het was uitstel van executie, want twee minuten later stond wel de 0-1 op het bord. Remco van Wijngaarden raakte de bal kwijt aan de gevaarlijke Tim Suik, die vrij op het doel van Benschop kon afgaan en geen moeite had Mitchell van Oort te verschalken. Benschop probeerde wel wat terug te doen, maar Jeroen Roodenburg stuitte op de TOV keeper en David Verweij zocht vrijstaand het doel te hoog. Vlak voor de rust kwam TOV op een 0-2 voorsprong. Tim Suik was Remco van Wijngaarden weer te snel af . Vlak voor het strafschopgebied haalde Remco de aanvaller onderuit en had geluk, dat hij slechts geel kreeg. Uit de toegekende vrije trap was het Sander Lambrechts, die de bal voor zijn voeten kreeg en Mitchell van Oort kansloos maakte.

Benschop trainer Emanuel Sluis probeerde in de rust de bakens te verzetten en wisselde Jonathan Antonio en Remco van Wijngaarden voor Tamer Ugur en jongeling Bas Nobel. Benschop probeerde direct druk te zetten om de aansluiting te krijgen. Jimmy Vendrig was er dichtbij, maar zijn vrije kopkans ging over het TOV doel. Een uitbraak in de 58e minuut van weer Tim Suik gaf Benschop de genadeklap. Op volle snelheid liet hij Bryan de Boer zijn hielen zien en met een ouderwets puntertje verdween de bal in het Benschop doel. TOV had verder nagenoeg geen last meer van het zonder bezieling spelend Benschop. Martijn de With had Benschop in de 72e minuut nog wat hoop kunnen geven, maar helemaal vrij voor keeper van Loon kopte hij de bal naast het TOV doel.  In de 85e minuut werd Bas Nobel onderuit gekegeld op de rand strafschopgebied. David Verweij schoot de toegekende vrije trap hard langs de muur in het doel en redde de eer. 1-3. Na het laatste fluitsignaal van de prima leidende Kamal el Hajjaji stonden de kopjes van de Benschoppers op onweer. Er zal snel wat moeten veranderen want de drie onderste plaatsen komen op deze manier in zicht.

Volgende week moet er worden aangetreden in en tegen De Meern. De wedstrijd begint om 14.30 uur en de spelers en supporters bus vertrekt om 12.45 uur vanaf het sportpark.

De opstelling:

Mitchell van Oort, Patrick Maton, Remco van Wijngaarden,(46e min Tamer Ugur), Niels Beeres,  Bryan de Boer, Martijn de With, Jeroen Lieverse, Jimmy Vendrig, David Verweij,   Jeroen Roodenburg,(61e min Reda Reddam) Jonathan Antonio,(46e min Bas Nobel).