Benschop geeft JSV in de slotfase een gevoelige tik op de neus.

JSV Nieuwegein 1

15 december 2018 14:30

K. el Hajjaji

Onder erbarmelijke omstandigheden moest er worden gevoetbald en dat kwam het spel van beide ploegen niet ten goede. Beide ploegen miste twee belangrijke spelers en de aardige maar zeer matig fluitende scheidsrechter Kamal el Hajjaji uit Amsterdam was zeer selectief met het toepassen van de regels en zorgde ervoor, dat er tijdens de wedstrijd nog geen Kerstsfeer ontstond.

JSV probeerde druk te zetten, maar Benschop had geen moeite om de mannen uit Nieuwegein van zich af te houden. In de 8e minuut kwam Benschop op een 0-1 voorsprong. Een schitterend indraaiende corner van Tamer Ugur verdween onhoudbaar voor JSV keeper in het kruis. Als oud speler van JSV had hij het vaak zwaar te verduren, maar hij hield knap stand.  JSV probeerde wel wat maar kreeg geen enkele kans in de eerste helft. Benschop leek in de 32e minuut zelfs op een 0-2 te komen, maar het harde schot van David Verweij werd fraai gekeerd door van Ingen.

In de tweede helft een zelfde spelbeeld. Nu had JSV de wind mee, maar de wedstrijd was nauwelijks het aanzien waard en JSV kon Benschop niet in verwarring brengen, zeker niet toen in de 77e minuut Benschop op 0-2 kwam. Invaller Coen Horb bracht met zijn snelheid de achterhoede van JSV in de problemen en de bal kwam voor de voeten van Jonathan Antonio, die droog de voorsprong vergrootte. JSV ging alles op niets spelen en nadat Bjorn van de Horst net naast had geschoten was in de 79e minuut Mike Vergouw, die ongelukkig de bal in eigen doel tikte 1-2. JSV voerde de druk op, maar met twee prachtige reddingen wist Mitchell van Oort de gelijkmaker te voorkomen. In de 84e minuut was het over met JSV. Jonathan Antonio liet Jeroen Bliemer zijn hakken zien en bereikte Jeroen Roodenburg, die heel Benschop in verroering bracht 1-3. Er volgde nog een slotakkoord enige minuten later. Weer was het Coen Horb die met snelheid Michiel van der Valk klopte en weer Jonathan Antonio in stelling bracht 1-4. Een geflatteerde uitslag, dat wel maar wel een hele belangrijke kijkend naar alle andere uitslagen. Toen de bus Nieuwegein verliet en langs het prachtig verlichte hotel reed kwam de echte Kerstsfeer boven bij de Benschoppers. De muziek box ging aan en onder de klanken van René Schuurman “ Laat de zon in je hart en geniet van het leven, want het duurt toch maar even”  werd de rotonde bij Benschop vijf keer genomen ter ere van de gemaakte doelpunten.  Benschop gaat als 7e de winterstop in.

Opstelling Benschop: Mitchell van Oort, Jeroen Lieverse, Niels Beeres, Remco van Wijngaarden, Mike Vergouw, Martijn de With, Stef Elings, Tamer Ugur (72e minuut Coen Horb), Patrick Maton (80e minuut Jeroen Roodenburg), David Verweij en Jonathan Antonio