Benschop pakt in slotminuten toch verdiend punt.

BFC 1

9 maart 2019 15:15

J.C.C. Barrales

BFC in Bussum, een vereniging met 1700 leden, had nog iets goed te maken tegen Benschop na de  6-2 nederlaag in Benschop. Voor trainer Emanuel Sluis was het puzzelen. Slechts 12 veldspelers van de  20 koppige a-selectie had hij tot zijn beschikking terwijl BFC nagenoeg op volle oorlog sterkte was. Het werd een wedstrijd, die tot de laatste minuut boeide en toch voor Benschop een verdiend punt opleverde.

Met de goed spelende A junior Bas Nobel aan de rechterkant op de plaats van Patrick Maton, die de rechtsbackpositie moest invullen, had Benschop in de eerste helft de krachtige wind schuin mee. Benschop deed goed mee in de eerste helft zonder echt gevaarlijk te worden. David Verweij, schoot naast,  en Jeroen Roodenburg, voorzet boven op de lat,  waren de schamele mogelijkheden voor Benschop. BFC  was voetballend zeker niet beter, maar had in de linker spits Jostein Ohm een enorme handenbinder, waar het gevaar van moest komen.  Twee maal dwong hij Mitchell van Oort tot een redding, maar werd voor de rest prima verdedigd door de uitstekend spelende  Patrick Maton. De rust ging dan ook in met een 0-0 stand.

Na de rust ging het los. Beide ploegen gooiden alle schroom van zich af en gingen vol voor de winst. Het werd een heerlijke wedstrijd met vele hachelijke situaties voor beide doelen. Bas Nobel had zich in de 50e minuut  onsterfelijk kunnen maken, maar geheel vrij voor  de BFC keeper schoot hij naast het doel. Een minuut later moest Mitchell van Oort naar de hoek, om een van richting veranderd schot van Ohm onschadelijk te maken. Even daarna werd Jonathan Antonio duidelijk ten val gebracht in het strafschop gebied, maar scheidsrechter Barrales zag er niets in. Precies na een halfuur kwam BFC op voorsprong. Een corner van Ohm werd tegen de touwen gewerkt door Jeroen Harsevoort.  Binnen twee minuten had Benschop de achterstand weggewerkt. Een duidelijke handsbal in het strafschopgebied leverde een penalty op, die via de binnenkant van de paal werd verzilverd door David Verweij.1-1. Een minuut later was het weer BFC, dat op voorsprong kwam. Weer was het Harsevoor die doeltreffend was. 2-1.  Benschop bleek weer niet uit het veld geslagen  en een prachtige aanval in de 70e minuut bracht weer de gelijkmaker op het bord. Patrick Maton ging op volle snelheid mee en David Verweij zette hem vrij in het strafschop gebied. Met een enorme knal zette hij de 2-2 op het bord. Met nog 20 minuten te spelen leek nog alles mogelijk. Brian de Boer en Jonathan Antonio waren dicht bij een voorsprong voor Benschop, maar keeper Damian Ranzijn redde twee maal fraai. De 2-2 leek de eindstand te worden, maar een ongelukkige handsbal van Remco van Wijngaarden in de 87e minuut leek Benschop noodlottig te worden. De toegekende penalty werd onberispelijk  ingeschoten door Ohm, 3-2. Weer bleek Benschop niet verslagen en in de 90e minuut kwamen ze voor de derde keer op rij op gelijke hoogte. Jonathan Antonio kwam door , maar zijn schot werd geblokt en kwam op het hoofd terecht van David Verweij, die met een ferme kopbal de 3-3 aantekende. De goed leidende Barrales liet daarna nog ruim zes minuten door voetballen, maar Benschop wist het zeer verdiende punt vast te houden. Het was een geweldige tweede helft geweest met ploegen, die wilden voetballen. Petje af voor de Benschoppers, die lieten zien, dat ze alles voor hun clubje over hadden ondanks de vele personele problemen.

Zaterdag om 14.30 uur staat de belangrijke thuiswedstrijd tegen TOV op het programma. De op de tweede plaats van onderen staande mensen uit  Baarn halen regelmatig punten en doen er alles aan om van de onderste drie plaatsen weg te blijven. Kom daarom naar het sportpark en ondersteun onze jongens op een sportieve manier.

De opstelling:

Mitchell van Oort, Patrick Maton,Remco van Wijngaarden, Niels Beeres, Bryan de Boer, Martijn de With, Bas Nobel (72e min Reda Reddam), Jimmy Vendrig, David Verweij Jeroen Roodenburg, Jonathan Antonio,