Benschop en FC Almere hielden elkaar in evenwicht.

Almere FC

8 december 2018 14:30

J.A.H. van Genderen

Voor beide ploegen stond er veel op het spel. Almere kon gelijk komen met Benschop bij een overwinning, wat voor Benschop zou betekenen dat ze in de gevarenzone zouden terecht komen. Het werd een matige wedstrijd mede door het weer en met het gelijke spel konden beide ploegen uiteindelijk leven.

Het was weer puzzelen voor Benschop trainer Emanuel Sluis. Jurgen Ruitenbeek haakte in de warming up af, Tamer Ugur was geschorst ,Coen Horb was niet beschikbaar en na 25 min moest hij ook nog Jimmy Vendrig vervangen vanwege een schouderblessure. Beide ploegen staken veel energie in de wedstrijd en het golfde wat op en neer zonder dat er grote kansen ontstonden. FC Almere was wat beter en kreeg in het laatste gedeelte van de eerste helft wat kansjes. Rood schoot voorlangs, Bouwmeester van dichtbij naast en Blommenstein raakte het zijnet. Benschop kreeg geen enkele mogelijkheid.

De tweede helft begon uitstekend voor Benschop. Jonathan Antonio snelde in de 51e minuut langs Mitchel Smit en bereikte de meegekomen David Verweij, die de bal achter keeper Roelofsen tikte. De eerste kans van de wedstrijd was gelijk kassa. 1-0.  Nadat Jeroen Roodenburg zijn schot gekeerd zag in de 66e minuut probeerde FC Almere de gelijkmaker te forceren, maar Benschop stond verdedigend goed maar vergat de geboden ruimte uit te buiten. De trainer van Almere bracht een kwartier voor tijd drie verse wissels in en dat bracht succes. In de 81e minuut was het invaller Nick Stots, die Mitchell van Oort verschalkte. FC Almere probeerde de drie punten nog te pakken, maar bij Benschop had Daan de Bruin de winnende op zijn schoen, maar geheel vrijstaand schoot hij de bal snoeihard over. De uit Almere komende scheidsrechter Johan van Genderen, die goed floot, had het regelmatig aan de stok met zijn plaatsgenoten en dat leverde hen vier gele en twee rode kaarten op.

De opstelling: Mitchell van Oort, Jeroen Lieverse, Niels Beeres, Brian de Boer (85e min, Coen van der Snoek),Remco van Wijngaarden, Stef Elings, Jonathan Antonio,(89e min Daan de Bruin),  Jimmy Vendrig (27e min Jeroen Roodenburg), Martijn de With, David Verweij en Patrick Maton,

Wat gaat er komen.

Zaterdag a.s. volgt er om 14.30 uur de laatste uitwedstrijd van 2018 in Nieuwegein tegen JSV. De door Pouw vervoer beschikbaar gestelde bus vertrekt om 13.00 uur vanaf het sportpark.