Benschop doet zichzelf te kort in Reeuwijk.

RVC '33 1 (zon)

Groep 1 20

8 september 2018 17:00

Onbekend

Het was goed toeven bij RVC ’33 en het werd een leuke sportieve bekerwedstrijd in het mooie Reeuwijk.

Benschop begon uitstekend tegen het uit de eerste klasse gedegradeerde RVC en had binnen twee minuten op een 0-2 voorsprong moeten staan, maar zowel Jonathan Antonia als Martijn de With konden alleen voor de uitstekende keeper van RVC hem niet verschalken. Het was jammer dat de piet luttig fluitende ten Hoeve voor lichte overtredingen gelijk met de gele kaarten begon te strooien. Benschop speelde een goede wedstrijd en kwam in de 29e minuut verdiend op een 0-1 voorsprong. David Verweij werd op rechts gelanceerd door Coen Horb en zijn prima voorzet werd keihard ingekopt door Thomas Banfi. Benschop was de bovenliggende partij maar weigerde de voorsprong verder uit te breiden. Na de rust had Benschop het even moeilijk tegen een opdringend RVC dat een dubieuze penalty kreeg die werd omgezet in de 1-1. Benschop herstelde zich daarna maar kon de vele mogelijkheden niet omzetten in een doelpunt. Vlak voor tijd leek Benschop toch de overwinning te pakken. Patrick Maton snelde richting achterlijn en gooide de bal voor het doel. De inlopende Thomas Banfi kogelde raak maar de grensrechter had buitenspel geconstateerd. Zo bleef de 1-1 op het scorebord. Zaterdag speelt Benschop om 14.30 uur in Montfoort .