Benschop verdient meer in Montfoort

Montfoort 1

15 september 2018 14:30

Het was goed toeven op het Montfoortse sportpark. Het weer was prima, er was een hoop publiek en het was de eerste officiele wedstrijd van Montfoort op het nieuwe hoofdveld wat nu voorzien is van kunstgras. Het veld was nog wat stroef gaven de spelers aan maar verder ziet het er prachtig uit.
Benschop, in verband met blessures en een schorsing wat gewijzigd ten op zichte van vorige week, begon goed aan de wedstrijd en kwam er een aantal keer gevaarlijk uit. Montfoort had het meeste balbezit maar werd hier in het eerste half uur nauwelijks gevaarlijk uit. Benschop kon er in de omschakeling wel een aantal keer gevaarlijk uitkomen en dit leidde tot kansen voor Patrick Maton en Tamer Ugur. Montfoort kreeg de eerste kans uit een vrije bal en vlak voor rust was het dan toch raak.  Van Loen had de lat al geraakt nadat hij vrij was gespeeld en bij zijn 2e poging was het wel raak; 1-0.  Benschop had direct de gelijkmaker kunnen maken maar David Verweij stuitte na een lange bal van achteruit op keeper Vianen.

Na de rust een open wedstrijd waarin beide teams kleine kansen kregen. Nadat Montfoort verder moest met 10 man, er was al drie keer gewisseld en de rechtsback viel uit, kreeg Benschop wat meer de overhand. Door het slordig omspringen met het balbezit kwamen hier verder geen grote kansen meer uit.

Al met al een leuke sportieve wedstrijd. Supporters van beide kampen waren het erover eens dat een gelijkspel verdiend was geweest.  Kijkend naar de bekerwedstrijden van Benschop zit er een duidelijke stijgende lijn in. Nu zaak om dit volgende week in de competitie uit bij Delta Sports door te zetten.