Geweldig afscheid van de “vijf getrouwen” bij Benschop.

11 juli 2021 10:45

Oud-Benschop tegen Benschop 1

De dag 10 juli 2021 zal bij de “stoppers” nog lang in het geheugen blijven zitten. Wat een super middag. De verwachting was wel, dat er de nodige mensen richting het sportpark zouden komen om Oud Benschop tegen het huidige eerste te bekijken, maar dat de opkomst zo overweldigend zou zijn had niemand verwacht. Voor de meeste supporters was eind september 2020 de laatste keer dat ze een wedstrijd van Benschop hadden bijgewoond. Iedereen, die een blauw wit hart heeft, was aanwezig om deze leuke wedstrijd mee te maken. Het huidige eerste vormde aan het begin van de wedstrijd een mooie erehaag voor de vertrekkers en oud gedienden en na de voorstelling van de teams bracht de trouwe supporter Wim Langerak de wedstrijd in gang. Dat het huidige eerste er een hele klus aan zou hebben bleek al snel. Nadat Mitchell van Oort in de eerste minuut met een prachtige redding een mooie kopbal Thomas Koense onschadelijk maakte kropen de oude sterren uit hun schulp. Het automatisme zat er bij hen nog goed in en slim lieten ze het eerste komen om dan snel eruit te komen. Met name Martijn de With en Laurens de Vor verschenen enkele keren helemaal vrij voor keeper Jesper vd IJssel, maar die liet zien dat hij uit het goede keepers hout is gesneden en voorkwam een achterstand. Aan de andere kant was het Dion van Vliet die vrij voor van Oort verscheen, maar ook hij liet zich niet verschalken. Dat “good old” Charley van de Stok ,die richting de 50 jaar gaat, zijn streken nog niet heeft verleerd liet hij zien in de 46e minuut. Een mooie dieptepass nam hij goed aan en met een vlammend schot maakte hij Kevin van Galen kansloos. Het werd ook de eindstand van de wedstrijd ondanks dat het eerste nog probeerde op gelijke hoogte te komen, maar de ervaren rotten gaven geen krimp. Daarna was het voorzitter Erwin van Wijk, die op gepaste wijze samen met de oud trainers Michael vd Berg en Emanuel Sluis de vijf bedankten voor hun inzet en met een mooi aandenken gingen Martijn de With, Niels Beeres, Remco van Wijngaarden, Leo Booij en Martijn Sluis met de talrijke supporters de derde helft in. Het bleef nog lang gezellig op het buitenterras. Spelers, trainers, organisatoren, barpersoneel en verder iedereen, die zijn bijdrage geleverd heeft om deze dag tot een mooi succes te maken, allemaal heel hartelijk bedankt namens de VV Benschop. Iedereen een mooie vakantie gewenst en tot zaterdag 14 augustus, wanneer de trainingen weer van start gaan.