A-selectie sluit “corona” seizoen af en kijkt vooruit.

18 juni 2021 10:15

sseizoen 2020-21

Toen scheidsrechter Roelof Luinge op 3 oktober na een verrassende 2-2 in Wilnis tegen CSW afblies en de competitie na vier wedstrijden werd stilgelegd was er niemand die eraan dacht dat de competitie voorbij was. Helaas bleek het een hele foute gedachte. Ondanks het feit, dat je buiten nauwelijks besmet kon raken was het pas half mei, dat er weer wat getraind kon worden. Geen publiek en geen wedstrijden maakten de voetballers niet vrolijker en zaterdag 19 juni a.s. wordt het seizoen definitief om 14.30 uur afgesloten. Ondanks het waardeloze seizoen hebben we op de trainingen een hele positieve groep gezien, die zich samen met de staf prima aanpaste aan de vervelende situatie.

Het seizoen 2021-2022 zal ondanks dat er maar vier keer gevoetbald is toch de nodige wijzigingen geven.

Aanvoerder Martijn de With, Niels Beeres en Remco van Wijngaarden hadden aan het begin van het seizoen aangegeven, dat het hun laatste seizoen in de A-selectie zou zijn en ook leider Martijn Sluis en grensrechter Leo Booij gaven aan na 13 jaar trouwe dienst meer vrijheid op de zaterdag te willen hebben. Een aanzienlijke aderlating voor de groep.

Ook zijn er vier spelers die Benschop na een jaar weer gaan verlaten en elders hun carrière voortzetten: Tim Hoogendijk en Tom vd Voort (gaan lager spelen bij Sportlust), Mohamed Mazous naar (FC Breukelen) en Ashraf Merroen naar (VEP in Woerden).

Gelukkig zijn de langdurig geblesseerde Thomas Banfi, Jimmy Vendrig en Jurgen Ruitenbeek weer nagenoeg helemaal fit en komen Sven Borst (Hercules O19), Shane van Zanten (Maarssen), Lucas van Dam (HSSC '61) en Roy Smorenburg (JSV Nieuwegein) de groep verder versterken. Zij zullen in de komende weken via de site aan u worden voorgesteld.

Erik de Boer zal Leo Booij opvolgen als grensrechter en Martijn Sluis zal op de trainingsavonden de benodigde trainingsmaterialen blijven verzorgen.

Zaterdag 14 augustus om 10.00 uur zal de eerste training van het nieuwe seizoen plaatsvinden en Benschop zal drie oefenwedstrijden thuis spelen.

Zaterdag 21 augustus 14.30 uur Benschop – TOV,  Zaterdag 28 augustus 15.00 uur Benschop PVCV en dinsdag 7 september om 20.15 uur Benschop Stolwijk. Op zaterdag 4 september begint de bekercompetitie.

Hopelijk hebben we komend seizoen geen last meer van de corona perikelen en kunnen we als club samen met onze trouwe supporters weer genieten van het voetbal op ons mooie complex.

Wij bedanken de vertrekkers voor hun bijdrage en wensen ze veel succes toe bij hun nieuwe club. Op 10 juli om 15.00 uur vindt er een afscheidswedstrijd plaats tussen oud en nieuwe Benschop. Hierover volgt later meer informatie..