De twee “Willems” stoppen bij Benschop.

2 februari 2021 12:45

Onderhoudsgroep

Jarenlang waren ze s’morgens het gezicht bij de vv Benschop. Wim van Schaik en Wil Vlemingh. Samen met Rien Boumans, Joop Corsten en Johan Boere vormden zij de geweldig geoliede schoon en onderhoudsploeg bij Benschop. De twee tachtigers moeten echter vanwege persoonlijke ongemakken hun geweldige ondersteuning voor Benschop stoppen tot groot verdriet van beiden en de club. Bijna elke morgen waren ze te vinden op het sportpark. De gebruikte kleedkamers werden schoongemaakt, de kantine werd bijgevuld en buiten de velden werd alles netjes en onkruidvrij gehouden. De kunstgrasvelden werden nagelopen, gesleept en blad en vuilvrij gemaakt. Wim van Schaik was de grote animator, puntje precies zoals hij is, zorgde ervoor dat niets werd overgeslagen. Ieder had zijn taak en als het nodig was hielpen zij elkaar. Om 10.00 uur was er koffie, twee bakjes en daarna weer aan de gang.  Als het eerste thuis speelde en het had de avond ervoor geregend was hij om 11 uur op de tribune aanwezig om de stoeltjes watervrij te maken. Leo zei hij dan, de mensen moeten op schone stoeltjes kunnen zitten. Wil Vlemingh, komende uit de Achterhoek, trad na zijn pensioen al snel toe tot de groep. Hij ging in het verleden uit en thuis mee naar de wedstrijden van het eerste, maar de laatste jaren bezocht hij alleen de thuiswedstrijden samen met de andere Willem. Deze geweldige vrijwilligers zorgen ervoor, dat onze mooie en schone accommodatie het visitekaartjes van onze vereniging is. Vanwege de coronatijd was het niet mogelijk om officieel afscheid van hun te nemen, maar het bestuur heeft ze op gepaste wijze bedankt voor hun geweldige jarenlange bijdrage. “Willems” blijf gezond en we hopen jullie nog vele malen te mogen verwelkomen op ons sportpark. Mochten er mensen zijn, die de opengevallen plaatsen willen opvullen, doordeweeks om 10.00 uur is er koffie en kom een praatje maken. Een mooie gezonde tijdsbesteding voor 65 plussers.

Leo Oudshoorn