Assistent trainer Sietse van Rhenen stelt zich aan u voor:

23 juli 2020 19:45

A selectie seizoen 2020-2021

Ik ben  Sietse van Rhenen, 26 jaar oud en sinds vorig jaar zomer woon ik samen met mijn vriendin in Alphen aan den Rijn. Hiervoor ben 25 jaar lang inwoner van de Gemeente Lopik geweest, dus zeker geen vreemde in de regio.

In het dagelijks leven geef ik sportlessen en organiseer ik sportevenementen voor basisschoolkinderen in Vleuten.

Vanaf mijn 6e levensjaar ben ik begonnen met voetballen bij IJFC en ik heb  daar alle selectie elftallen doorlopen. Het hoogtepunt was denk ik in de B1. We promoveerden toen naar de hoofdklasse met een erg goed elftal. In het tweede jaar kregen wij destijds een nieuwe trainer en dat was Marten Boverhof. Toen kon je al zien dat hij een trainer zou worden die altijd zijn plannen klaar had.. Helaas vlogen wij er alsnog roemloos uit maar het was een prachtige leerschool.

Bij de jeugd  heb ik op verschillende posities gespeeld, maar mijn lievelingspositie was toch wel links achterin. Daar kon ik altijd opstomen op de flank en soms een doelpuntje meepikken. Ook was ik niet bang om de duels aan te gaan.

Door verschillende blessures ben ik vroegtijdig gestopt met voetballen en ben ik gestart met mijn trainingsdiploma Uefa C. Als trainer van  de O15 ben ik verschillende keren kampioen geworden, maar het hoogtepunt was toch wel de bekerfinale van twee seizoenen geleden. Helaas verloren we terecht.  maar voor de jongens en trainers staf was dit een dag om nooit te vergeten.

Dieptepunt als trainer was echter afgelopen seizoen. Als trainer van het tweede elftal van IJFC kwamen we ondanks een redelijk goede voorbereiding er nauwelijks aan te pas in de competitie.

Toen ik hoorde dat Marten hoofdtrainer werd bij Benschop heb ik contact met hem gezocht om te kijken wat mogelijk was. Niet zonder succes. Aangesteld als assistent trainer hoop ik veel van Marten te leren en samen met hem  de zeer jonge groep naar een hoger niveau te tillen.

De stap naar Benschop is niet moeilijk geweest. Ik kwam hier natuurlijk al jaren als uitspelend team en de club is altijd warm geweest. Ook voel ik mij vanaf het begin erg welkom. Er komen veel nieuwe jongens bij de groep die zich waarschijnlijk snel willen  bewijzen. Ik kan niet wachten tot 8 augustus en de eerste officiële wedstrijd uit bij LRC .

Sietse we wensen je heel veel plezier en succes toe  het aankomende seizoen bij Benschop en hopen dat je je als jonge trainer verder  gaan ontwikkelen.