Wij stellen voor. Michel de Ridder trainer B-selectie

6 juli 2020 23:00

seizoen 2020-2021

Net zoals vorig seizoen is een groot gedeelte van de A junioren overgekomen naar de senioren. Dit heeft tot gevolg, dat Benschop zowel met een B als C selectie prestatief gaat starten. Een zeer ervaren trainer voor de B selectie was daardoor gewenst, want hij zal namelijk een belangrijke spil moeten zijn tussen de A en C selectie.  Een goede communicatie is een vereiste om de problemen, die er ongetwijfeld zullen komen, op een goede en duidelijke manier met elkaar op te lossen.

Met Michel de Ridder denkt Benschop de juiste man op de juiste plaats te hebben binnen gehaald. Michel is 56 jaar oud, getrouwd en vader van twee zoons en een dochter.

De Nieuwegeiner staat bekend als een zeer ervaren trainer, die zeer veel tijd steekt in de club met het doel de zeer jeugdige groep verder op te leiden richting het niveau eerste elftal.. Een man , die” de klappen van de zweep” kent.

In het dagelijkse leven is hij Customer Service Officer ( Binnenverkoopdienst ) bij Certis Europe BV te Utrecht. Een distributeur in gewasbeschermingsmiddelen voor de land- en tuinbouw.

Ook op het sportieve vlak heeft hij ook zijn sporen verdiend. Liefst 13 jaar verdedigde hij het doel van de zondag 1 van JSV. Zij speelden toen 2e en 3e klas (hoofdklasse was toen de hoogste klasse in het amateurvoetbal) . Hij was als keeper zeer bekend in Nieuwegein en omstreken. Hij was een echte puntenpakker en is zelfs op 36 jarige leeftijd nog een jaar reservedoelman geweest bij Hoofdklasser Elinkwijk. Zowel kampioenschappen als degradaties maakte hij mee tussen de 2e en 3e klas,

Als trainer heeft hij een goede status opgebouwd.. Hij is gestart als jeugdtrainer bij JSV Nieuwegein en kwam via Elinkwijk en Zwaluwen Vooruit in het senioren voetbal terecht.

In het bezit van UEFA - B ( TC II ) heeft  hij de 1e elftallen als hoofdtrainer van Zwaluwen Vooruit, De Meern (zat), FC Delta Sports'95, FC de Bilt, Lopik en HMS getraind. De afgelopen jaren heeft hij de 2e elftallen van CJVV, Altius en SV Meerkerk onder zijn hoede gehad.

Met Zwaluwen vooruit promoveerde hij via de nacompetitie naar de 4e klas. Bij HMS haalde hij twee periode titels in zijn tweejarig dienstverband maar promotie werd hem niet gegund. Ook bij de behaalde periodetitel bij Meerkerk werd niet met promotie beloond..

Slechts een maal degradeerde hij als trainer met zijn team. Voor CJVV 2 bleek de reserve eerste klas te hoog voor de groep.

Michel heeft bewust voor Benschop gekozen. Zijn goede ervaringen bij Meerkerk, ook een mooie sfeervolle dorpsclub, gaven voor hem de doorslag. Hij denkt bij Benschop een gretige groep tegen te komen die hij naar een hoger niveau kan tillen en daarmee te bouwen aan de verdere toekomst van Benschop.

Michel, we wensen je heel veel plezier en succes het komend seizoen. Het wordt een mooie uitdaging met al die jonge jongens .