Wij stellen voor onze nieuwe hoofdtrainer Marten Boverhof.

5 juli 2020 10:45

trainer A -selectie

Het onverwachte vroege einde van de competitie 2019-2020 kwam voor het bestuur en de TC van Benschop niet slecht uit. De gehele technische staf van zowel de A als de B selectie had aangegeven te vertrekken aan het eind van het seizoen. De nieuwe hoofdtrainer was de eerste waar het bestuur mee rond kwam namelijk Marten Boverhof. Marten  was geen onbekende voor Benschop. Drie seizoenen geleden had hij ook gesolliciteerd naar deze functie, maar het toenmalige bestuur was toen al rond met de vertrekkende Emanuel Sluis. De klik was er toen ook al en daardoor kwam men deze keer snel tot zaken. Marten is een ambitieuze man, die het een mooie uitdaging vindt om spelers op een hoger niveau te brengen. Voor een kleine club als Benschop erg belangrijk daar deze aanpak  precies past bij de doelstelling van de club. Spelers een goede opleiding geven  met het doel een stabiele 2e klasser te zijn en blijven. Een hele mooie uitdaging.

Marten stelt zich zelf hier aan u voor:

Ik ben Marten Boverhof 34 jaar en woonachtig in Lopik. Getrouwd met Sonia en vader van twee dochters Fenna (4) en Mila (2).

In het dagelijks leven ben ik werkzaam voor het bedrijf SilverFit in Woerden als fysiotherapeut en accountmanager voor de regio west Nederland. SilverFit maakt virtuele beweegsystemen voor de gezondheidszorg.

Op mijn 4e ben ik begonnen met voetballen bij IJFC in IJsselstein, waarna ik op mijn 11e jaar ben vertrokken naar PSV in Eindhoven. Ik heb mijn gehele jeugd (10 jaar) bij PSV gespeeld en mijn debuut gemaakt in het eerste elftal.

Dit debuut was een absoluut hoogtepunt, want ik mocht tegen Werder Bremen invallen voor Mark van Bommel en samenspelen met Arjen Robben. Naast dit debuut heb ik een aantal wedstrijden in het eerste elftal mogen spelen onder leiding van Ronald Koeman en Guus Hiddink.

Het trainingskamp met het Nederlands elftal 020 jaar onder leiding van Foppe de Haan en mijn debuut tegen Quick Boys voor dit elftal is ook een mooie herinnering. Van veel verschillende trainers heb ik dingen opgestoken, waardoor ik met een positief gevoel op deze mooie tijd terug kijk. Helaas is mijn actieve voetbalcarrière door verschillende knieblessures vroegtijdig ten einde gekomen.

Door deze blessures heb ik mijzelf op jonge leeftijd gericht op het trainersvak. Ik ben drie jaar technisch manager geweest bij IJFC,  waarna ik twee jaar samen heb gewerkt bij VV Montfoort met de vorige hoofdtrainer Emanuel Sluis.

Na dit avontuur ben ik hoofdtrainer geworden bij HSSC’61 (3 jaar) en VVAC (2 jaar). Met beide ploegen ben ik gepromoveerd in het eerste jaar. In deze periode heb ik onder andere mijn UEFA A diploma behaald.

Ik heb bewust voor VV Benschop gekozen. Ik zie veel kansen om spelers te helpen zich verder te ontwikkelen. Dit is een thema waar ik als coach ook continu mee bezig ben. Ik hou van de cultuur van een dorpsclub. Ik wil niet alleen de spelers leren kennen, maar ook de vrijwilligers in de kantine, de mensen die het terrein onderhouden, sponsoren en de supporters langs de lijn. Ik geloof in hard werken in combinatie met plezier maken. Ik vind het belangrijk te werken in een goede organisatie, deze organisatie staat bij VV Benschop als een huis.

Ik zie jullie graag langs de velden bij VV Benschop!

Marten, wij hopen dat je het geweldig naar je zin zult hebben bij Benschop en dat de “Berenschieters” langs het veld  zowel uit als thuis kunnen genieten van het Benschopse  “vlaggenschip”.